Ny e-bok: Slik kan du forbedre dine medierelasjoner

Ny e-bok: Slik kan du forbedre dine medierelasjoner

I dag slipper Mynewsdesk andre del av resultatene fra journalistundersøkelsen. Den nye e-boken heter A Case of Overconfidence, og den inneholder klar tale – journalister er ikke fornøyd med kvaliteten på innholdet de får tilsendt fra kommunikatører.

Mynewsdesk gjennomfører årlig en journalistundersøkelse, og denne gangen har over 3000 respondenter fra Europa, Nord-Amerika, Oseania og Sørøst-Asia deltatt. De har delt sine tanker om journalistbransjen, samarbeidet med kommunikasjonsbransjen og tanker om fremtiden.

Noen av resultatene vi kan rapportere om:

• 60 % av journalistene som deltok i undersøkelsen opplever innholdet som kommet fra kommunikatører som for selvsentrert.
  • 55 % sier at kommunikatører alltid er ute etter å selge noe.
  • 48 % opplever at innhold fra kommunikatører mangler journalistisk disiplin.

Tradisjonelle mediers fallende inntekter har resultert i at det har blitt færre journalister og redaktører, samtidig som antallet kommunikatører har økt drastisk. For journalister innebærer det at de mottar stadig større menger informasjon og budskap kommunikatører ønsker å få på trykk. Med det øker også kravet til kvalitet på det som leveres.

Den første rapporten i serien fokuserte på journalistenes syn og egne tanker om medielandskapets fremtid. Rapporten som slippes i dag fokuserer i større grad på de tipsene journalistene ønsker å meddele kommunikatørene. E-boken inneholder videre to caser fra MTR Express og PR-byrået Gul PR.

Om Mynewsdesk
Med rundt 5000 kunder og 77 000 brukere er Mynewsdesk Nordens ledende plattform for digital PR og kommunikasjon. Den skybaserte tjenesten omfatter nyhetsdistribusjon, medieovervåkning og analyseverktøy. Selskapet ble grunnlagt i Stockholm i 2003, og har siden 2008 vært eid av norske NHST Media Group AS.

Besøk www.mynewsdesk.com for mer informasjon.

Daniel Molvær Vázquez

Pressekontakt Global Content Manager +47 980 74 604