Kraftig tilvekst for MyNewsdesk - øker omsettningen med 63% første kvartal

Første kvartal 2010 økte MyNewsdesk sin omsettning med 63%, fra 6,5 millioner sek til 10,6 millioner sek, noe som betyr et resultat på nærmere 1,7 millioner svenske kroner.

Forklaringen til økningen er bedriftens websalg, fokus på de eksisterende kundene samt en ekspanderende internasjonal virksomhet.  Dessuten har MyNewsdesks produkter, med fokus på samtidig nyhetsdistribusjon i sosiale medier, fått gjennomslag i et bredere kundesegment.

-Vårt produkt og tjenester ligger i tiden. Det er gøy at vi kan gi så mange nye bedrifter en mulighet til å kommunisere på en moderne måte og dermed mer effektivt, sier Peter Ingman, adm. dir. på MyNewsdesk.

Tilveksten gjelder ikke bare salg. Under mars måned hadde MyNewsdesk nærmere 820 000 besøk fra brukere som søkte og publiserte nyheter via tjenesten. Besøkene kom fra et stor antall ulike land og markeder, noe som lover vel foran bedriftens fortsatte internasjonale ekspansjon. Den største økningen sto nordiske besøkere for, etterfulgt av brukere fra England og USA. Bedriftens produkt støtter idag muligheten til å publisere og distribuere nyhetsrelatert bedriftsinformasjon globalt.

MyNewsdesk planlegger nå sin fortsatte ekspansjon. Bedriften har idag 43 ansatte, men regner med å være 60 personer i Norden ved årets slutt.

I begynnelsen av april åpnet bedriften eget kontor i Oslo.

-Responsen i Norge har vært utrolig positiv, sier Peter Ingman og fortsetter: Kommunikatørene liker hvordan vårt produkt forenkler deres PR-arbeid, samtidig som de får bra respons fra journalister og andre interesserte. Vi sparer dem tid, og for tiden er vår løsning helt unik i Norge.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Carl Jacobsson
Sales Manager Norway
carl.jacobsson@mynewsdesk.com

Om MyNewsdesk

MyNewsdesk er søkemotoren for presseinformasjon og bedriftsnyheter som raskere, mer effektivt og med større presisjon enn noen annen kanal, formidler bedriftsnyheter der journalister og andre opinionsdannere finnes. Her formidles daglig nyheter fra over 10 000 bedrifter til journalister og ledende redaksjoner.

Newsdesk AB ble grunnlagt 2004 av Kristofer Björkman, Peter Ingman og David Wennergren. Disse driver og eier bedriften sammen med hovedaksjonæren, det norske mediakonsernet NHST som bl a også driver Dagens Næringsliv, Dn.no samt et antall verdensledende publikasjoner innenfor fiske, energi og shipping.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no