Mynewsdesk utvider sin PR- og kommunikasjonsplattform

Mynewsdesk lanserer i dag muligheten for bedrifter å bedre kunne identifisere, engasjere og bygge relasjoner med sine viktigste nøkkelpersoner på nett. Nå kan 3.500 kunder bruke funksjonen og se hva som sies om dem i sosiale medier og redaksjonelle nettsteder.

Mynewsdesk leverer enkle og effektive løsninger for å nå ut med PR-materiale og bedriftsinformasjon. På plattformen kan bedrifter skape et presserom, publisere synlig, søkbart og delbart PR-materiale, bygge nettverk med nøkkelpersoner, samt ta del av utførlig statistikk som måler resultatet av kommunikasjonen.

Nå tar Mynewsdesk steget videre og gjør det enda enklere for kommunikatorer å skape bredde i sine nettverk, samt engasjement rundt deres varemerke.

– Med denne lanseringen tar vi et stort steg mot en mer komplett og smartere PR- og kommunikasjonsplattform, sier Richard Johansson, utvikler på Mynewsdesk.Vi har valgt å se bort fra den tradisjonelle tjenesten for Business Intelligence og går i stedet ett steg lengre med muligheten til å finne viktige nøkkelpersoner. Vi gjør det enkelt for bedrifter å bygge direkte relasjoner med de som berøres av deres virksomhet og varemerke.

I den nye funksjonen Explore får bedrifter et tydelig overblikk over hva som sies om dem på blogger, i sosiale medier og i over 40.000 redaksjonelle kilder i 180 land. Framfor alt får de se hvem som deltar i samtalen. Kommunikatorer kan svare på innlegg og tweets direkte fra selve plattformen. De kan også by inn nøkkelpersoner til bedriftens nettverk på Mynewsdesk og legge til dem i eksisterende kontaktlister i ett eneste steg.

– Bedrifter kan raskt reagere og engasjere seg i diskusjoner som angår det egne varemerket. Vi finner deres viktigste nøkkelpersoner, analyserer deres digitale innflytelse og gjør det enkelt å ta kontakt og skape engasjement, sier Richard Johansson.

Bortsett fra det egne varemerket kan bedrifter til og med overvåke konkurrenter og nyheter innenfor den egne bransjen. Materialet kan enkelt deles videre til egne nettverk og sosiale medier som Facebook og Twitter for å få en økt eksponering.

Cirka 3.500 av Mynewsdesks kunder globalt kan allerede i dag begynne å bruke de nye funksjonene.

- Vi er glade over å gi så mange tilgang til en så enkel og kraftfull funksjon. Nå fortsetter vi arbeidet og kommer i fremtiden å kunne levere mer statistikk, analyse og trender på området. Vi kommer for eksempel å aggregere bedriftenes nøkkelpersoner for å gjøre det enklere å finne de som betyr mest for varemerket, avslutter Richard Johansson.

För mer information om Mynewsdesk, följ oss på:

Slideshare

Mynewsdesk – The News Exchange Site

Mynewsdesk matchar intresserade användare med relevant information- som pressmeddelanden, dokument, videor och bilder - helt på användarnas villkor. Allt material sökmotoroptimeras omedelbart och publiceras automatiskt i sociala medier som Facebook, Twitter, Flickr, WordPress och Slideshare. Mynewsdesk har idag 97 % nöjda kunder, hostar 3 600 social media newsrooms och publicerar innehåll från över 23 000 företag.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no