Ny løsning fra MyNewsdesk forenkler ditt nordiske PR-arbeid

Vi har nå lansert vår side også på finsk og dansk. Dermed kan vi tilby bedrifter, journalister, bloggere og andre opinionsdannere en helhetsløsning for pressekommunikasjon i Norden.

MyNewsdesks nordiske løsning betyr at bedrifter smidigere kan kommunisere sin presseinformasjon for fire land på det lokale språket. Bedrifter som har ulike presserom for sine lokale markeder i Norden, kommer å kunne forenkle sitt PR-arbeid gjennom at all publisering og administrasjon for de ulike presserommene nå går ut fra ett og samme konto. Kontoens administratør(er) velger selv språk for grensesnitt.

En oversikt viser et samlet bilde av kundens presserom i dashboard. Derifra kan man velge å se på hvert enkelt presserom for seg, for å f.eks. analysere statistikk.

Med den nordiske løsningen følger utøkede valgmuligheter for å jobbe i de ulike presserommene. Noe som gjør arbeidet litt enklere er at brukeren kan jobbe med samme material i flere presserom. Et bilde eller en video som blir lagt opp i Norge kan også publiseres i det finske og det danske presserommet, med beskrivelse og nøkkelord på respektive språk. Det går også å relatere material til hverandre over presseromsgrensene.

Samtidig som å kobble sammen de ulike presserommene i den nordiske løsningen forenkler administrasjonen, beholdes lokale innstillinger for respektive presserom. Det gjelder f.eks. lokale distribusjonslister og automatisk publisering på sosiale medieplatformer som kunden har synkronisert med sitt konto. Der kan det være nødvendig med ett Twitter- eller Flickrkonto per land. Statistikken vises også per presserom og marked.

Med MyNewsdesks nordiske løsning har kunden mulighet til å kommunisere ubegrenset med presseinformasjon, bilder, videoer og dokument som distribueres til journalister, bloggere og andre opinionsdannere. Informasjonen paketeres i landsspesifike presserom som tilpasses med sosiale medier, såkalte social media newsrooms. Alt material søkemotoroptimeres for Google og andre søketjenester og publiseres automatiskt på utvalgte sosiale medieplatformer, samt webmedia via MyNewsdesks publiseringsnettverk.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Carl Jacobsson
Sales Manager Norway
carl.jacobsson@mynewsdesk.com

Om MyNewsdesk

MyNewsdesk er søkemotoren for presseinformasjon og bedriftsnyheter som raskere, mer effektivt og med større presisjon enn noen annen kanal, formidler bedriftsnyheter der journalister og andre opinionsdannere finnes. Her formidles daglig nyheter fra over 10 000 bedrifter til journalister og ledende redaksjoner.

Newsdesk AB ble grunnlagt 2004 av Kristofer Björkman, Peter Ingman og David Wennergren. Disse driver og eier bedriften sammen med hovedaksjonæren, det norske mediakonsernet NHST som bl a også driver Dagens Næringsliv, Dn.no samt et antall verdensledende publikasjoner innenfor fiske, energi og shipping.