Gå videre til innhold
Ny PR-tjeneste effektiviserer formidling av presseinformasjon i Norge - MyNewsdesk åpner kontor i Oslo.

Pressemelding -

MyNewsdesk åpner nytt kontor i Oslo under våren 2010. Bedriften har Skandinavias ledende PR-tjeneste og informasjonsservice for formidling av presseinformasjon og bedriftsnyheter til journalister og andre opinionsdannere. MyNewsdesk leverer en effektiv publiserings- og distribusjonstjeneste som er brukervennlig og webbasert; www.mynewsdesk.com.

Over 10 000 bedrifter og organisasjoner, både i offentlig og privat sektor bruker i dag MyNewsdesk for å distribuere nyheter, pressebilder, videoer, eventinformasjon m.m. till markedet og massemedia. Redaksjoner, journalister og privatpersoner bruker søketjenesten for å få seneste bedriftsnyheter og MyNewsdesk har for tiden 700 000 besøkere i måneden. Med en helt ny norsk platform har bedriften allerede kunder som Norwegian, Star Tour, Projectplace, Nokia og Skistar.

"MyNewsdesk er et enkelt og effektivt verktøy for å få spredt og lest våre pressemeldinger. Med den nye internasjonale tjenesten har vi også hatt mulighet til å legge sammen våre presserom for de nordiske landene, noe som gjør utsendelser enklere da vi alle ikke behøver være på plass samtidig. Personalet holder et konstant høyt nivå og finns alltid tilgjengelige, noe som er veldig viktig for oss som jobber i en bransje som aldri står stille". Åsa Larsson, Presse- og informasjonsansvarlig Norwegian Air Shuttle Sweden.

Ansvarlig for oppstart og rekrutering i Norge er Carl Jacobsson.

NHST Media Group fikk i august 2008 majoritetsandel i MyNewsdesk. NHST er markedsledende i norske bedriftsnyheter, samt internasjonale nyheter fra en rekke globale industrisegment. NHSTs fire forretningsområder er:

* Dagens Næringsliv
* Digital & Nordic som er gruppens tjenester innenfor digital finansnyhetsdistribusjon i Norden
* Global som er verdensledende i trykte- og webbaserte medier innenfor segmentene shipping, olje og gass, sjømat og fornybar energi
* Nautical Charts som tar vare på gruppens tradisjoner i sjøkartsbransjen

For spørsmål om MyNewsdesk, kontakt Carl Jacobsson på telefon 0046-8-509 00 220 eller carl.jacobsson@mynewsdesk.com

For spørsmål om NHST, kontakt Gunnar Bjørkavåg, CEO, NHST Media Group, +47 9003 1029

MyNewsdesk er søkemotoren for presseinformasjon og bedriftsnyheter som raskere, mer effektivt og med større presisjon enn noen annen kanal, formidler bedriftsnyheter der journalister og andre opinionsdannere finnes. Her formidles daglig nyheter fra over 10 000 bedrifter til journalister og ledende redaksjoner.

Newsdesk AB ble grunnlagt 2004 av Kristofer Björkman, Peter Ingman og David Wennergren. Disse driver og eier bedriften sammen med hovedaksjonæren, det norske mediakonsernet NHST som bl a også driver Dagens Næringsliv, Dn.no samt et antall verdensledende publikasjoner innenfor fiske, energi og shipping.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no