Nye talenter til NorthSea Container Line

Bente Hetland og Christian Knutsen startet begge i NorthSea Container Line (NCL) i forrige uke, og går inn i sine stillinger med stor interesse for varetransport og shipping-faget.

- Bente og Christian kommer inn med rykende fersk kompetanse innen shipping og regnskap, kombinert med tro på kraften som ligger i skjæringspunktet mellom teamarbeid og teknologi. Vi syntes det er utrolig kjekt når folk av deres kaliber ønsker å bli en del av vårt fagmiljø, og vi gleder oss til å jobbe sammen med begge to, sier Arne Jakobsen, daglig leder i NCL.

Trives med høyt tempo

Bente Hetland har en mastergrad i Shipping, Trade and Finance fra Cass Business School i London og en bachelor i økonomi og administrasjon fra Høyskolen Stord/Haugesund (HSH). Hun brenner for shipping som hun omtaler som "verdens mest spennende bransje". Hun er en allsidig allrounder som trives godt med mange hatter på hodet og flere baller i luften. Dette er kvaliteter hun kommer til å nyte godt av når hun går inn i sin rolle som Sales Manager i NCL.

- NCL er et spennende etablert shippingselskap, men med en enda mer interessant fremtid. Selskapet satser innenfor en bransje som er i stadig endring, noe som gir en hverdag som er utfordrende. De har dyktige medarbeidere med en klar satsing på optimalisering av sjøtransport, noe jeg skal bidra med på best mulig måte. Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg veldig til å starte arbeidet. Vi har et stort potensiale innenfor sjøtransport i Norge, og her vil jeg være med å fremme NCLs posisjon som et ledende selskap. Jeg vil bidra NCL med god oppfølging av nye og ikke minst eksisterende kunder, mer last fra vei til sjøs, og økt fokus på miljøvennlige løsninger. Mitt inntrykk er at man får jobbe med spennende kunder, og samtidig gjøre samfunnet enda litt bedre gjennom viktig transportarbeid, sier Bente Hetland.

Tror på kraften i teknologi

Christian Knutsen kommer fra stilling som Senior i Deloitte, hvor han har jobbet som revisor. Utover ulike stillinger i Forsvaret har han en internasjonal utdanning fra Columbia University i New York, hvor han har studert økonomi. Christian er ansatt i NCL som "Business Controller" med fokus på datadrevet controlling og operasjon.

- Et sterkt fagmiljø, engasjerte mennesker, en spennende markedsposisjon og mange interessante prosjekter har gjort at NCL har vært på toppen av min liste over ønskede arbeidsgivere. NCL er et selskap jeg har fulgt tett med på siden jeg kom hjem fra studier i USA. Jeg ser frem til å bidra med min regnskaps- og analyseerfaring, samt å sette dette sammen med bruk av ny teknologi, til å komme opp med nye og innovative løsninger. Jeg gleder jeg meg til å aktivt engasjere meg og bidra til videre vekst og positivt resultat på bunnlinjen, sier Christian Knutsen.

Bente Hetland og Christian Knutsen tiltrådde sine respektive stillinger, torsdag 1. september 2016.

• Frakt, transport

• Rogaland

NorthSea Container Line (NCL) er en komplett logistikkleverandør som opererer skip i Vest-, Midt- og Nord-kysten av Norge og sentrale europeiske knutepunkter. Hamburg, Bremerhaven og Rotterdam. Med hovedkontor i Haugesund og et nettverk av agenter i Norge og Europa kombinerer vi sjø og landbasert transport for å sikre effektiv og kostnadseffektiv transport door2door.