Jakten har startet på Norges beste kjøpesenter!

Nordic Council of Shopping Centers har i  20 år kåret det beste kjøpesenteret her til lands. Jakten på årets vinner har allerede startet, og nå oppfordres små og store kjøpesenter fra hele landet til å melde seg på. Utmerkelsen Årets Kjøpesenter 2014 deles ut under den årlige Kjøpesenterkonferansen 22.-24.oktober på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport, hvor hele kjøpesenterbransjen er samlet.

Vi har godt over 400 kjøpesenter her til lands, og mange som er godt drevet. Det gjør også at nivået på konkurransen er høyt. Det skal være en prestisje å bli kåret til Årets Kjøpesenter. Juryen for konkurransen er sammensatt av dyktige og erfarne representanter som kan varehandel og som inngår i driften av et kjøpesenter. Kundene har også noe de skulle ha sagt i vurderingen.

"Det er viktig for oss å påpeke at dette ikke er en rehabiliteringspris. Hovedkriteriet er at senteret på ett eller flere områder skal ha gjort noe som er enestående og nyskapende de siste 12 måneder, eller som er gjort på en mer framragende måte enn andre", sier markedssjefen i NCSC Norge, Christine Lampe.

Å bli kåret til Årets Kjøpesenter vil føre med seg mange gode effekter. Internkulturen på kjøpesenteret styrkes, det skapes et eierskap og stolthet blant de som arbeider her. Senteret kan bli enda mer attraktivt i forhold til potensielle leietakere, kanskje spesielt for de utenlandske konseptene.

Årets Kjøpesenter 2014 går også videre i den nordiske konkurransen om å bli The Best Shopping Center of The Year, NCSC Nordic Award. Sandvika Storsenter har tidligere nådd helt til topps i den nordiske konkurransen og i år var det Gulskogen i Drammen som stakk av med seieren.
" De skal være veldig stolte av dette, da det er hardt og langsiktig arbeid bak suksessen, som krever et godt team", sier Lampe.

Tidligere vinnere:

1993 City Syd, Trondheim 2003 Amfi Narvik, Narvik
1994 Sandvika Storsenter, Bærum 2004 CC Vest, Oslo
1995 Meyer-Senteret, Mo i Rana 2005 Sartor Senter, Bergen
1996 Galleriet, Bergen 2006 CC Gjøvik, Gjøvik
1997 Ski Storsenter, Ski 2008 Herkules, Skien
1998 Trondheim Torg, Trondheim 2009 Oslo City, Oslo
1999 Strømmen Storsenter, Oslo 2010 Sandvika Storsenter, Sandvika
2000 Byporten Shopping, Oslo 2011 AMFI Alta, Alta
2001 Amanda Storsenter, Haugesund 2012 Storo Storsenter, Oslo
2002 Oslo City, Oslo 2013 Gulskogen Senter, Drammen

Informasjon om kriterier og påmeldingsskjema finnes på nettsidene til Kjøpesenterkonferansen. www.kjøpesenterkonferansen.no | Påmeldingsfrist er 15.juli 2014.

• best
  • fornøyde kunder
  • senterledelse
  • eiendomsdrift