Paleet - Nytt motemekka i Oslo

Etter å ha holdt stengt i 15 måneder, har Paleet i Oslo sentrum endelig åpnet! Senteret har gjennomgått en total forvandling  - Et nytt konsept for high-end merkevarer, eksklusivt presentert i historiske omgivelser. KLP har valgt å være kreative i utformingen og satset på design. Vi får presentert motekonsepter fordelt på både monobrand- og multibrandbutikker. I tillegg byr Paleet på faghandels- og livsstilsbutikker og et stort utvalg av spennende serveringssteder.

NCSC møtte en stolt senterleder og eiendomssjef på runden, og det er ikke uten grunn. Utbyggerne har virkelig turt å gå sine egne veier i utformingen, også i valget av nye butikkonsepter. KLP har virkelig lagt sjelen sin i designet og påkostet noen ekstra detaljer. - Dette er et kjøpesenter av internasjonal klasse. Senteret minner litt om Mood Stockholm, både i utformingen og konsept - med like stor satsing på matopplevelser som handel, sier markedssjefen i NCSC, Christine Lampe.

NYE BRANDS TIL NORGE
40 % av merkevarene i konseptbutikken YME er nye i Norge, og de 1250 kvm over tre etasjer, med inspirasjon fra butikker som Dover Street Market i London, Corso Como i Milano og Smets i Brussel, er designet av Snøhetta. Svean tilbyr ”ærlige varer” der også merkekvaliteten er på høyde med merkeimaget. Phillip Lim, Comme des Garcons, EACH x OTHER, Haider Ackermann og AMI er en liten håndfull eksempler på hva vi har i vente . Follestad åpner ny butikk for ung herremote.

• retail

Rolf Otto Svendsen