Oslo City tar hjem trippelseier!

Oslo City kom denne uken hjem fra «Kjøpesenter EM» i Amsterdam med både gull og sølv i bagasjen. Under de årlige ICSC Solal Marketing Awards vant Oslo City priser i to kategorier, som eneste norske kjøpesenter.

ICSC Solal Marketing Awards organiseres årlig av ICSC (International Council of Shopping Centers), og samler det beste av markedstiltak fra hele Europa og Sør-Afrika. Prisene deles ut for å anerkjenne de beste bidragene og fungerer som en benchmark for hele bransjen. Oslo City tok gull i kategorien «Business to business» for arrangementet «The OC Games», og sølv i kategorien «Åpning, jubileum og utvidelse» for kampanjen «We celebrate…You!» som markerte 25-årsjubileet i fjor høst.

– I år ble vi bedt om å presentere i Amsterdam «Only for Oslo Cityzens» konseptet som ble belønnet med gull i fjor og ble invitert til å delta i en nyopprettet europeisk ICSC arbeidsgruppe som samler markedsføringseliten i bransjen. Dette er ekstra hyggelig! sier Monica Eriksen, senterleder ved Oslo City.

Med «Only for Oslo Cityzens» konseptet, gikk Oslo City videre til «Kjøpesenter-VM» I Las Vegas. Oslo City konkurrerte blant annet imot Japan, Canada, Usa, Tyskland, Thailand og fikk «VIVA - Best of the Best Award Honoree» denne uken.

The OC GamesInspirert av film- og boksuksessen «The Hunger Games», inviterte Oslo City ansatte og ledelse i alle butikkene til en storstilt markering, og kåring av årets «Oslo Citizen». En eksplosjon av farger og kreative innslag som var med på ytterligere å styrke samhold og entusiasmen på senteret.

- «The OC Games» var kronen på verket av et målrettet arbeid vi har gjennomført de siste to årene for å styrke samholdet og øke entusiasmen på senteret. Vi bruker veldig mye tid og ressurser for at våre «Cityzens» skal være fornøyde. Resultatene i form av engasjement, deltakelse, stolthet og individuell bidrag er imponerende! Våre ansatte er Norges beste og dette er vi særlig fornøyd med. Fornøyde «Cityzens» betyr fornøyde kunder.  Ett av målene for 2014 er at kundenes oppfatting av service på Oslo City skal øke betraktelig. «Smiling is free» er et av de 4 fokusområdene. Dette har vi allerede begynt å jobbe seriøs med, smiler Eriksen.

En eksklusiv lounge for ansatte, vegg i vegg med senterkontoret, hyppige møter, interne konkurranser, spennende fellesarrangementer, bruk av sosiale medier, er bare noen av de mange tiltakene som har vært med på å sammensveise de ansatte, eller «Cityzens» som de kalles nå. Oslo City har derfor blitt premiert på nasjonal og internasjonal nivå for bruk av sosiale medier og  bygging av intern kultur. We celebrate …YOUOgså Oslo Citys eksterne kampanje for å markere at det i fjor høst var 25 år siden senteret åpnet dørene, ble anerkjent. Med fokus på kundene, og utvikling av senteret gikk kampanjen «We celebrate …. YOU» gjennom hele høsten 2013, med arrangementer, VIP-rom, ny grafisk profil og konkurranser for kundene. Konkurransen ble avsluttet i november med finale på Oslo City, der vinneren tok med seg shopping på Oslo City for en halv million kroner gjennom hele 2014. Hennes «shoppingeventyr» kan man følge ukentlig på www.shoppingeventyret.no

I 2013 har senteret gått gjennom en fullstendig re-design av profil og oppgradering av fellesområder. Bak den nye profilen, som er synlig på alt fra vindusutstillinger og nettsidene, til gaveposer og gavekort, står den italienske designeren Luca Mainini. Mainini er kjent for sine collager, og er blant annet brukt av Dolce and Gabbana, Givenchy og Thom Browne. Den berømte designeren Fabbio Novembre står  bak de spennende designstolene «Nemo» som finnes spredt rundt på senteret i de mange «hvilesonene» for kundene.

Konkurransen hardner tilIfølge Monica Eriksen satser Oslo City nå alt på å forbli det foretrukne kjøpesenteret i Oslo sentrum. I tillegg til nye butikker og spisteder, er Vaterlandspassasjen pusset opp og fremstår nå som et innbydende bindeledd mellom Oslo City og t-banen.

- Det er ikke mange sentere i Oslo-området som har t-banen omtrent i kjelleren. Dessuten er det kort vei til både buss og tog. Det er mange som tar veien gjennom Oslo City på vei til og fra jobb, særlig de som jobber i nærheten av senteret. I tillegg til å være den mest besøkte shoppingsenter i Norge med mer enn 11 millioner besøkende, har vi nå også Oslos bredeste parkeringsplasser i parkeringshuset under senteret, sier Eriksen fornøyd.

Om Oslo City
Oslo City er Norges mest kjente og Norges mest besøkte kjøpesenter. I 2013 hadde senteret mer enn 11 millioner besøkende og en omsetning på 1, 7 milliarder kroner. Senteret har ca. 430 innendørs parkeringsplasser, og ligger midt i byens trafikknutepunkt for all offentlig kommunikasjon ved Jernbanetorget.

Oslo City ble tildelt «Merke for God Design 2004» av Norsk Designråd for ny logo. Oslo City ble kåret til «Nordens beste kjøpesenter» i  2010 og «Årets kjøpesenter 2009 og 2004″. Fikk prisen for «Årets Gyldne Idé» i kategorien web for hjemmesiden www.oslocity.no under Bransjekonferansen i oktober 2008.   Oslo City ble tildelt «Solal Gold Marketing  Award» 2013 for bruk av sosiale medier og «Den Gylne Idé» for intern markedsføring.Oslo City eies av DNB Liv AS og er 79.791 kvm stort. Kjøpesenterdelen er på 19.430 kvm eks. fellesarealer og 26.620 kvm inkl. fellesarealer. Senteret består i dag av 90 butikker og spisesteder. Les mer på www.oslocity.no eller følg Oslo City på www.facebook.com/oslocity

• prisutdeling
  • vinner