Best i landet: Jekta kåret til årets kjøpesenter

Oslo, 20. oktober 2016. I konkurranse med de andre finalistene Horisont i Bergen og Amfi i Orkanger var det til slutt Jekta i Tromsø som kunne smykke seg med tittelen «årets kjøpesenter» da kjøpesenterbransjen kåret sine vinnere under Kjøpesenterkonferansen i Oslo.

Konkurransen i kjøpesenterbransjen er hard, og i kampen om kundene er det viktig å stadig utvikle seg. Å være blant de nominerte i kategorien «Årets kjøpesenter» er derfor et synlig bevis på at man ligger i forkant av utviklingen, og er blant sentrene som driver bransjen videre. Å vinne betyr at man er med å sette standarden for den neste årene i bransjen.
− Listen over de nominerte viser at det ikke er størrelse som er viktigst, og at selv mindre sentre kan være ledende i landet. Det et svært trangt nåløye og strenge krav som skal innfris, og Jekta har all grunn til å være stolte over denne prisen, sier styreleder iNCSC Rolf O. Svendsen.

Vurdert nøye
Årets nominerte er valgt ut blant en lang rekke kjøpesentre i Norge, og det er en fagjury som stemmer frem de aller beste. Dette er kanskje den gjeveste prisen av alle for et norsk kjøpesenter. Til grunn for utvelgelsen ligger blant annet en vurdering av senteret markedsføring, drift og organisering, arkitektur, senterutvikling og miljø.
− Kjøpesenterbransjen er i rivende utvikling, og konkurransen er stor i stort sett hele landet. Sentre som Jekta fungerer som inspirasjon og eksempel for alle andre sentre i landet, og bidrar til at alle strekker seg lenger. Jekta holder et høyt internasjonalt nivå, noe også resultatene deres viser, sier Rolf O. Svendsen.

Samler kjøpesenterbransjen
Kjøpesenterkonferansen samler årlig de viktigste aktørene innen kjøpesenterbransjen og norsk detaljhandel. Konferansen skal formidle ny kunnskap, inspirasjon og nye idèer til deltakerne. I år som tidligere står en lang rekke internasjonale og nasjonale størrelser på scenen. I tillegg til prisen for årets butikkjede deles det også ut priser for årets kjøpesenter og for de beste markedsføringskampanjene.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Hilde Maren Schjager, markedssjef NCSCTlf +4793028915

Nordic Council of Shopping Centers Norge er den eneste foreningen i Norge for kjøpesenterbransjen og den norske avdelingen har nærmere 350 medlemmer. Totalt har den nordiske foreningen over 1100 medlemmer, og har aktiviteter i alle nordiske land.

Formålet for foreningen er å lage møteplasser for bransjen, hvor det skapes faglige og menneskelige relasjoner, enten du er senterleder, sentereier, leietaker/detaljist eller tjenestetilbyder.

Arrangementene i Norge er fagseminarer, studietur til utlandet og Kjøpesenterkonferansen hver høst. I tillegg har medlemmene tilgang til flere nordiske arrangement. NCSC tilbyr også utdannelse innen Center Management.

NCSC står også bak utdelingen av Kjøpesenterprisene: Årets Kjøpesenter, Årets Butikkjede, Årets Driftsteam og markedsprisen Den Gyldne Idé. Disse prisene deles ut på Kjøpesenterkonferansen hvert år. For mer informasjon om konferansen og prisene, se www.kjøpesenterkonferansen.no

Rolf Otto Svendsen

Pressekontakt Styreformann NCSC Norge 917 39 522