Cecilia Brækhus møter russer i tittelkamp lørdag

Pressemelding   •   jul 16, 2018 12:00 CEST

Cecilia Brækhus er igjen klar for bokseringen

Lørdag 21. juli setter Cecilia Brækhus alle verdensmesterbeltene sine på spill i møtet med russiske Inna Sagaydakovskaya på bortebane i Moskva. Tittelmøtet er en del av finalen i World Boxing Super Series, og hele stevnet vises gratis på Viasat 4 lørdag kveld.

For første gang siden Cecilia Brækhus slo knockout på franske Anne Sophie Mathis foran et utsolgt Oslo Spektrum i oktober 2016 vil en tittelkamp med «The First Lady» vises gratis for nordmenn.

Alle kampene i World Boxing Super Series vil sammen med Brækhus’ tittelforsvar sendes gratis på Viasat 4 fra klokken 20.00.

«Kald krig»
For bare et par måneder siden slo Brækhus amerikanske Kali Reis på StubHub Center i California, foran et kravstort amerikansk publikum. Hun forventer nok ikke en mildere mottakelse fra russerne.

Brækhus er ubeseiret på 33 kamper i hennes proffkarriere, og hvis alt går som det skal i Russland, vil hun ha gjort to tittelforsvar på bare et par måneder. Boksekampen mellom Brækhus og Sagaydakovskaya, døpt «Kald krig», vil vises i beste sendetid på norske skjermer lørdag kveld.

Alle kampene fra stevnet vil vises på Viasat 4, og Brækhus sin kamp vil være kveldens tredje siste oppgjør.

Fight Weekend på Viasat 4 og Viaplay
I tillegg til at Norges boksedronning skal gjøre et tittelforsvar gratis på norske skjermer lørdag kveld, skal en annen nordmann i aksjon denne helgen.

MMA-utøveren Emil «Valhalla» Meek skal konkurrere i UFC Fight Night fra Hamburg, Tyskland, søndag 22. juli. Denne kampen sendes eksklusivt på Viaplay.

–Vi har en rå helg i vente! Brækhus setter alle beltene sine på spill igjen og jeg skal rive i stykker en ny UFC-motstander. Jeg er sjukt gira for at kampsport Norge får et fullt program både lørdag og søndag, sier Emil Meek.

Nordmannen skal møte polske Bartosz Fabinski. Meek har én seier og ett tap i UFC, og vil være ekstremt motivert til å få sin andre seier i UFC-karrieren.

Se Brækhus vs Sagaydakovskaya på Viasat 4 lørdag kveld og Meek vs Fabinski på Viaplay søndag kveld.

Nordic Entertainment Group (NENT Group) er Nordens ledende underholdningsleverandør. Vi underholder millioner av mennesker hver dag med våre strømmetjenester, TV-kanaler og radiostasjoner, og våre produksjonsselskaper skaper nytt og spennende innhold for medieselskaper i hele verden. Vi gjør livet mer underholdende ved å tilby de beste og mest varierte opplevelsene – fra direktesendt radio og sport, til filmer, serier, musikk og egenproduserte programmer. Med hovedkvarter i Stockholm er NENT Group en del av Modern Times Group MTG AB, et ledende internasjonalt digitalt underholdningskonsern som er notert på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ og ‘MTGB’). NENT Group er foreslått å bli notert separat på Nasdaq Stockholm.

Kommentarer (0)

Kommentar