​Katharina Thanderz kjemper om VM-tittel 16. november i Oslo på Viasat 4 og Viaplay

Pressemelding   •   okt 02, 2019 14:05 CEST

Det har vært en drøm for Katharina Thanderz å gå en VM-tittelkamp. Nå får hun muligheten.

Den norske bokseren Katharina Thanderz (12-0, 2 KOs) har sikret seg en drømmekamp: 16. november skal hun kjempe om VM-tittel i Ekeberghallen i Oslo. Stevnet vises på Viasat 4 og Viaplay.

Thanderz, som er ubeseiret, ønsker nå å følge i Cecilie Brækhus sine fotspor. Hun får gå en tittelkamp for aller første gang, og skal møte Danila Ramos (8-1, 1KO) i kampen om WBC World Super Featherweight-tittelen.

- Å kjempe for min første VM-tittel er en drøm som går i oppfyllelse for meg. Dette er akkurat det jeg har sett for meg på hver eneste trening siden jeg begynte med boksing. Det å få denne muligheten i Oslo, hjembyen min, foran venner og familie er en stor motivasjon for meg, og jeg kommer til å gjøre alt jeg kan for å vinne, sier Thanderz.

- Ramos er en verdig motstander som ikke er redd for å havne i en fight. Hun er aggressiv i stilen, så jeg forventer en tøff kamp. Hun har allerede kjempet om beltet, der hun så vidt tapte, så jeg vet at hun er ivrig etter å vinne denne gangen. Hun er brasiliansk, men bor og trener i Argentina, et land med høy standard på de kvinnelige fighterne.

34 år gamle Ramos går under kallenavnet "The Warrior".

- Dette er en glimrende mulighet for Katharina til å ta sin første VM-tittel. Vi var innstilt på å gi henne en tittelkamp, og vi gleder oss stort over å kunne gi henne muligheten mot Danila Ramos, sier promotør Nisse Sauerland.

All dramatikken fra Ekeberghallen 16. november vil bli vist direkte på Viasat 4 og Viaplay.

Flere detaljer rundt stevnet, blant annet undercardet, vil bli offentliggjort senere.

Kommentarer (0)

Kommentar