MTG sikrer eksklusive rettigheter til Mayweather vs. McGregor

MTG har sikret de eksklusive rettighetene til kampen mellom de to største superstjernene i boksing og MMA, Floyd Mayweather Jr. og Conor McGregor. Norske fans kan følge hvert slag i den historiske kampen direkte på pay-per-view på Viaplay og Viasat 26. august.

Med utrolige 49 seire av 49 mulige er Floyd Mayweather (40) den mest suksessfulle bokseren gjennom tidene, uavhengig av vektklasse. Etter to år utenfor ringen vender han nå tilbake for å vise MMA-stjernen Conor McGregor (29) at boksekamper vinnes i ringen - ikke på presseturneen.

McGregor er kanskje MMA-sportens største stjerne, og iren er regjerende UFC-lettvektmester og tidligere UFC-mester i fjærvekt.

Kampen mellom Mayweather og McGregor skal bokses i T-Mobile Arena i Las Vegas. Det er estimert at den utsolgte kampen vil sprenge alle tidligere rekorder, og at det på verdensbasis vil bli solgt PPV-billetter for hele 475 millioner amerikanske dollar. Det vil i så fall toppe Mayweathers forrige rekordkamp, "Fight of the Century", mot Manny Pacquiao, som ble bokset i mai 2015.

Stian Kleppo, Head of Synergies & Development, MTG Sport, er svært fornøyd med å ha kapret rettighetene til den forestående kampen:

– Dette blir den største kampen av dem alle. Det er Mayweather mot McGregor, boksing mot MMA. Det er presisjon mot kraft. Dette kommer til å bli det største pay-per-view-eventet i Norden, noensinne. Vi gleder oss enormt til å vise en så forrykende kamp, som vi vet publikum har stor interesse av, 26. august.

– Viaplay og Viasat har et unikt tilbud til bokseinteresserte i Norge, og denne kampen manifesterer posisjonen MTG har på boksing i Norge, sier administrerende direktør i Viasat, Vegard Klubbenes Drogseth.

– Mayweather mot McGregor er en enorm sportsbegivenhet, og vi er veldig fornøyde med å jobbe sammen med MTG til denne kampen. MTGs lange erfaring og suksessfulle PPV-arbeid gjør at dette eventet passer dem perfekt, sier sportssjef i IMG Media, Kristian Hysén.

Kampen sendes som pay-per-view på Viaplay og Viasat. Prisen for å se kampen blir 499 kroner.

På MTGs dedikerte strømmetjeneste Viaplay tilbys de aller beste pay-per-view-eventene fra bokseverdenen. I mars 2017 ble innholdet ytterligere styrket da MTG lanserte World Boxing Super Series, en historisk satsning for de beste cruiser-, og supermellomvekt-boksene i verden.

MTG sender over 50 000 timer direkte med sport av høy kvalitet hvert år på sine TV-kanaler og streaming-tjenester, inkludert UEFA Champions League, NHL, Formel-1, NFL, boksing, UFC og golf.

• Massemedia

• mtg
  • boksing

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtidens underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV og radio, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').