NENT Group med størst vekst i kommersielle andeler også i september

Den gode starten på høstsesongen for NENT Group fortsetter inn i september, der mediehusets kanalportefølje har størst vekst i det kommersielle universet også denne måneden.

NENT Group (med kanalporteføljen TV3, Viasat 4, TV6, BBC Brit, Fox og National Geographic) øker med hele 5,4 prosentpoeng, fra 13,5 prosent til 18,9 prosent, i kommersielle andeler. I det totale universet er økningen på 2 prosentpoeng, fra 6,9 prosent til 8,9 prosent.

Både hovedkanalen TV3 og Viasat 4 gjør det bra i september, med kommersielle andeler på henholdsvis 8,1 prosent og 4,5 prosent. På TV3 har egenproduksjonene Charterfeber, Luksusfellen og Eventyrlig oppussing bidratt til den positive trenden, mens Viasat 4 er kanalen med størst vekst - der blant annet sterke filmer og jevn økning i seeing også utenom primetime har bidratt til det.-

- September er en klassisk premieremåned, og det er derfor ekstra hyggelig å se at lineærkanalene øker andelene på tross av konkurransen. Premiereukene til egenproduksjonene våre, med Eventyrlig oppussing, Luksusfellen og Charterfeber i spissen, har til sammenligning med i fjor faktisk hatt en økning i lineæreseertall denne sesongen. Også på Viaplay ligger egenproduksjonene på topp 10-listen over mest sette programmer. Vi ser nå frem mot flere store premierer i oktober, med bl.a. Helt ærlig og Kjendismødre på TV3 og Viafree og thrillerserien Besatt på Viaplay (sendes også på TV3), sier kommunikasjonsdirektør i NENT Group, Line Vee Hanum.

• viasat 4
  • tv3