​Nordic Entertainment Group sikrer rettigheter til Rallycross

Pressemelding   •   apr 05, 2019 11:01 CEST

Nordic Entertainment Group (NENT Group) har sikret seg eksklusive nordiske medierettigheter til 2019 FIA World Rallycross Championship. Første løp vises allerede kommende lørdag på Viasport 3 og Viaplay.

Alle de 10 løpene fra 2019 FIA World Rallycross Championship vil bli vist på NENT Groups plattformer. Det første løpet fra Abu Dhabi sendes på Viasport 3 og Viaplay lørdag 6. april klokken 16.00.

- Rallycross er en svært publikumsvennlig motorsport med stor interesse i Norge. VM i 2019 er mer åpent enn på mange år. Personlig tror jeg kampen om VM-gullet vil stå mellom Andreas Bakkerud fra Bergen og svenske Timmy Hansen. De har begge vist at de kan kjempe helt i toppen, og begge sitter i gode biler. Kanskje dette skal bli året hvor Bakkerud endelig tar sin etterlengtede VM-tittel?, sier Viasports motorekspert Atle Gulbrandsen.

Viasat viste Rallycross-VM sist i 2014 og 2015 i Norge og Sverige, og vil nå vise alle semifinaler og finaler direkte fra 2019-sesongen. Kvalifiseringen vil bli vist før finalerundene starter. NENT Group vil også vise et eget høydepunktsprogram etter hvert løp.

Svenske Johan Kristofferson vant FIA World Rallycross Championship sammenlagt i 2018, mens norske Andreas Bakkerud endte på tredjeplass.

NENT Groups motorsportrettigheter inkluderer nå blant annet Formel 1®, IndyCar, NASCAR, Supercars Championship, MotoGP, Speedway, Formel 2™, Porsche Supercup, Race of Champions og FIA World Endurance Championship.

Kommentarer (0)

Kommentar