Ny Viaplay-dokumentar om arven etter Charles Manson

Pressemelding   •   jul 17, 2019 09:28 CEST

Manson’s Bloodline er en Viaplay Original i fire deler som følger kultleder og massemorder Charles Mansons barnebarn, Jason Freeman, i et forsøk på å møte bestefaren og forstå mer av sin egen arv. Dokumentarserien har nordisk premiere på Nordic Entertainment Groups strømmetjeneste Viaplay 9. august.

Historien om Charles Manson er like utrolig som den er tragisk. I løpet av juli og august i 1969 utførte «Manson-familien» en rekke drap på velstående personer i Hollywood, deriblant den gravide kjendisen Sharon Tate. Manson ble dømt til livstid i fengsel for mordene, selv om han ikke utførte dem selv, men hjernevasket sine «følgere» til å drepe.

Mange dokumentarer har skildret sektlederens liv og hva som egentlig skjedde i 1969. Den nye Viaplay-dokumentaren fokuserer på hva som ble konsekvensene for menneskene som sto igjen etter drapsbølgen – spesielt hans egen familie.

– Manson’s Bloodline er en fascinerende og skremmende dokumentarserie som gir oss et innblikk i livene til de som var tettest på Charles Manson, en av vår tids verste forbrytere, forteller Viaplay-sjef Børge Nielsen.

Jason Freeman er Charles Mansons eneste levende slektning. I dokumentarserien snakker han for første gang om hvordan det har vært å vokse opp som barnebarnet til en av de mest beryktede og forhatte mennene i amerikansk historie.

– Jeg har hatt en mørk sky rundt meg hele mitt liv. Jeg har tilbragt hele livet mitt inn og ut av fengsel, forteller Freeman.

I 16 måneder har et dokumentar-team fulgt Freeman, som har tatt opp alle samtalene med bestefaren sin i et forsøk på å bli kjent med mannen som ødela livet hans før han i det hele tatt var født.

«Manson’s Bloodline» har premiere på Nordic Entertainment Groups strømmetjeneste Viaplay 9. august. Alle fire episodene slippes samtidig.

Vil du anmelde serien? Ta kontakt for anmeldertilgang.

Kommentarer (0)

Kommentar