Sterke tall på Viasat 4 tross Rosenborg-tap

Pressemelding   •   aug 22, 2019 12:12 CEST

Det ble ingen drømmekamp for Alexander Søderlund og Rosenborg, men kampen var ettertraktet blant TV-seerne. FOTO: Ritzau Scanpix

Rosenborgs tap mot Dinamo Zagreb i playoff-kampen til UEFA Champions League samlet TV-seerne. Kampen hadde et gjennomsnitt på 310.000 seere, og på det meste var hele 356.000 innom sendingen.

Onsdag kveld hadde Rosenborg muligheten til å skaffe seg et godt utgangspunkt til å kvalifisere seg til UEFA Champions League, for første gang siden 2007. I bortekampen mot Dinamo Zagreb endte det hele imidlertid med et 0-2-tap, etter to tidlige scoringer imot.

Likevel samlet folket seg rundt hvittrøyene fra Trondheim. Med 310.000 seere i gjennomsnitt, og en CSOV på hele 43,1 prosent under kampen, ble Viasat 4 onsdagens største kommersielle TV-kanal. På det meste var 356.000 seere innom kampen i 2. omgang.

Viasat 4 hadde en CSOV på 23,5 gjennom hele onsdagen. I sloten var kanalen størst både i det kommersielle og totale universet. Kampen var også veldig populær på stømmetjenesten Viaplay.

- Det er ingen overraskelse at mange ønsket å få med seg Rosenborg-kampen, men at nesten halvparten av alle kommersielle seerne fikk med seg Viasat 4-sendingen er ekstra gøy. Viasat 4 har fått gode andeler den siste tiden, med både UEFA Super Cup og FA Community Shield. Nå ser vi frem til flere store sportsbegivenheter denne høsten, blant annet oppstart i UEFA Champions League i september, sier kommunikasjonsdirektør i NENT Group, Line Vee Hanum.

Hittil i august har Viasat 4 en kommersiell andel i A15-49 på 8,7 prosentpoeng, noe som er beste august for kanalen siden 2010, og en økning på 3,5 prosentpoeng (67 prosent) sammenlignet med august 2018.

Kommentarer (0)

Kommentar