Tidenes beste rockealbum er kåret på P6 Rock!

I dag ble vinneren kåret og folkets dom er at Metallicas «Master Of Puppets» er det beste rockealbumet gjennom tidene! I tillegg til velfortjent heder og ære får vinnerbandet nå en helt egen "tribute-weekend" på P6 Rock fra 14. til 16. juni, og helgen gjennom blir det KUN spilt musikk fra Metallica!

Etter måneder med avstemninger ble det torsdag klart at det var Metallicas «Master Of Puppets» og AC/DCs «Back In Black» som ble de to finalistene i kåringen av tidenes rockealbum på radiokanalen P6 Rock. Programlederne Silje Stang og André Jerman knivet helt inn i siste minutt om å få sin favoritt øverst på pallen. Silje er hardcore AC/DC fan mens André hadde satt pengene sine på Metallicas «Master of Puppets».

Over 100.000 stemmer fra egasjerte rockeentusiaster

Helt siden februar har P6-lytterne ukentlig stemt fram sine 64 favoritter i en rekke knallharde dueller, og i finalen var det Metallicas «Master Of Puppets» og AC/DCs «Back In Black» som skulle gjøre opp om seieren. Det viste seg at Metallicas legendariske skive fra 1986 trakk det lengste strået, men det var en hårfin seier.

Responsen blant lytterne har vært overveldende, og over 100 000 stemmer har kommet inn.

- Det har vært utrolig jevne dueller hele veien, og det var bare ti små stemmer som skilte de to finalistene, sier P6-programleder Silje Stang.

- Master Of Puppets er et fantastisk album! Nå gleder vi oss til å feire seieren med å spille musikk både fra dette, men også mange andre Metallica-album, non-stop gjennom helgen, sier P6-programleder Andre Jerman.

P6 – best på klassisk rock

Stadig flere oppdager at P6 Rock er kanalen som er best på rock på radio. Og nå advarer profilene Silje Stang og Andre Jerman om at jernhansken er kastet; P6 er landets beste kanal for folk som digger klassisk rock og går for førsteplassen innenfor sin genre.

- Vi er veldig glade for de gode tilbakemeldingene vi får fra lytterne, og vi er overbevist om at det finnes enda flere rockere der ute som vil sette pris på ekstra mye gitar i monitor. Vårt mål er å bli best og størst i Norge på usminket rock’n roll, sier Stang.

Hør Silje Stang i sending lørdag kl. 09.00 - 14.00.

Silje Stang – ingen morgenfugl

Radiolegenden Silje Stang fikk velge sin «egen» kanal, etter å ha vært programleder i P4s Radiofrokost i mange år – med ditto tidlige morgenøkter i grålysningen.

Hun digger rock - og startet faktisk karrieren i rockeradio -, så da hun hadde lyst til å gjøre noe nytt var det derfor helt naturlig at hun ble valgt til å fronte P4-gruppens nye kanal P6 Rock. Nå har Silje fått med seg standup’er og rocke-entusiast André Jerman for å gi kanalen enda litt mer «høyspenning».

Jerman, som også er kjent som komiker og skuespiller, er lidenskapelig opptatt av rock - og forteller at han som 12-åring rømte hjemmefra for å oppleve sitt store idol, The Rolling Stones, i Gøteborg under deres "Still Life"-turné. Noen år senere stakk han av igjen, denne gangen fra militæret, for å oppleve gruppa på nytt.

– Den konserten på Valle Hovin var uten tvil verdt en mild refs fra militæret, forsikrer Jerman i dag.

P6 Rock er en del av P4-gruppens kanaler og redaksjonssjef Espen Thorpe uttaler: - Etter digitaliseringen av radio i Norge er det utrolig gøy å se at lytterne finner nye favorittkanaler. Nå er det 600.000 nordmenn som hører på rockekanaler hver uke. Lytterne hører like ofte på radio som før FM-slukkingen, men når de skrur på radioen i dag hører de mye lenger på kanalene. Det tar vi som et signal på at lytterne liker det de hører, avslutter Thorpe.

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via det riksdekkende DAB-nettet, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,5 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer med regionkontorer i Oslo. P4-gruppen er heleid av Nordic Entertainment Group (NENT Group). Ansvarlig redaktør: Vegard Drogseth