​Vipers i Final Four på Viasat 4, Viafree og Viaplay

Flere av de norske håndballjentene skal i aksjon under helgens finalespill i EHF Champions League. Lørdag møtes Vipers og Györ i storkampen der de begge kjemper for finaleplass. Alle kampene i EHF Champions League Final Four sendes på Viasat 4, Viafree og Viaplay.

Vipers, som spiller sin andre sesong i Champions League, skal spille sin første Final Four i Papp László Sportaréna i Budapest. Kristiansand-klubben har overbevist til gangs denne sesongen, særlig da de slo ut storlaget Budocnost i kvartfinalen. Nå venter ungarske Györ i det som kan anses som en «norsk» storkamp.

To av Norges beste keepere, Katrine Lunde og Kari Aalvik Grimsbø, skal vokte hvert sitt mål, mens det blir en søsterduell på banen mellom søstrene Veronica og Jeanett Kristansen. Kari Bratseth som nå er en nøkkelspiller for Györ møter gamleklubben, og det er knyttet stor spenning til om Nora Mørk kan komme inn for en siste opptreden i den grønne drakta. I tillegg spiller Norges kaptein Stine Bredal Oftedal, Marta Tomac, Emilie Hegh Arntzen, og EMs store overraskelse Hennie Reistad for å nevne noen.

I lørdagens andre kamp møter franske Metz russiske Rostov-Don. Vinner av denne kampen, møter vinneren av kampen mellom Vipers og Györ søndag. Lagene som taper lørdagens kamper møtes til bronsefinale søndag.

Til stede i Budapest er programleder Kaja Snare, samt kommentatorene Daniel Høglund og Gunnar Pettersen.

Dag Dato Kamp Tid Kanal
Lørdag 11. mai Vipers – Györ 15:00 Viasat 4, Viafree, Viaplay