Svik, drap og paragrafer - Aber Bergen er tilbake

Vi skal tilbake til Vestlandets hovedstad, byen vest for loven, og det turbulente advokatkontoret i Bergen vi ble godt kjent med i fjor. I sesong to av Aber Bergen møter vi en konkurstruet bedrift som står overfor etiske og utradisjonelle problemstillinger for å overleve som advokatkontor.

En av Erik Abers betrodde medarbeidere har over sommeren byttet beite, og jobber nå hos svigerfar og største rival, hvilket innebærer at det åpner seg et ledig kontor for nyansatte Nikolay Wallén (Morten Holst).

Forholdet mellom Erik Aber (spilt av Odd-Magnus Williamson) og Elea Bergen (spilt av Gullrute-vinner Ellen Dorrit Petersen) settes til stadighet på prøve. De kan hverken leve med, eller uten hverandre, og i sesong to skal vi dypere ned i sinnet hos Bergens mest kontroversielle forsvarsadvokater.

Forrige høst tok Erik Aber et oppgjør med Bergenslosjen, denne gangen er det menneskehandel som danner bakteppe for høstens advokatdrama.

I sesongpremieren ser vi en tilsynelatende vanlig mann bli angrepet på en benk på togstasjonen. I selvforsvar dreper han den ene overgriperen. Erik Aber blir drapsmannens forsvarer, og til tross for at mannen ikke sier et eneste ord til verken sin advokat eller politiet, greier Erik å få ham løslatt med fotlenke og et høyt kausjonsbeløp.

Etter løslatelsen avsløres det imidlertid at mannen sannsynligvis står bak drapet på en uskyldig bosnisk bygningsarbeider tidligere samme dag, noe som blir tyngende for Eriks samvittighet. Har han frikjent en morder?

Sesongpremieren er tilgjengelig på forhåndsvisningstjenesten Readytoair.net.

Sesongpremiere på Aber Bergen: Tirsdag 19. september kl. 21.30 på TV3.