Bli med Prebz og Dennis på nye eventyr!

Fra trygge omgivelser på gutterommet er Preben Fjell og Dennis Vareide blitt Norges største YouTubere, med svimlende 200.000 følgere. Nå er det gutta selv som skal bli svimle – De reiser nemlig verden rundt og opplever ting de aldri tidligere har drømt om å gjøre. Premiere torsdag 1. september på Viafree.no.

Prebz og Dennis har med sine YouTube-klipp nådd ut til en hel verden av spillfans. Men selv har de så vidt krysset landegrensen. Når de i Viafree-serien «Prebz og Dennis på nye eventyr» blant annet opptrer som drag-queens i Tyskland, spiser innvoller i Japan, kjører tanks i Ungarn og tar tatovering i Kina, blir hverdagen fort snudd på hodet.

- Vi har pushet komfortsonen mer enn vi noen gang har gjort før, og virkelig fått oppleve smerte, glede og mange hysteriske øyeblikk. Vi har fått sett verden, fått smaken på nye kulturer og fått oss noen sjokk når det kommer til kulturforskjeller, sier Preben og Dennis om sine egne eskapader.

Det er foran dataskjermen hjemme i Bamble Prebz og Dennis har tatt sine store steg. Når de nå i tillegg setter føttene for første gang i Nord-Norge, samt får seg et festivalbesøk i danske Roskilde, kjennes det nesten ut som de planter føttene på månen.

Gjennom 20 episoder følger vi gutta, som tidligere er kåret til årets YouTubere på prisutdelingen Gullsnutten.

Premiere torsdag 1. september på Viafree.no.

De to første episodene av Prebz og Dennis på nye eventyr er tilgjengelige nå på Viafree.no. Anmelderkopier er tilgjengelige påforhåndsvisningstjenesten Ready To Air. Interesserte journalister må registrere seg på www.readytoair.net for å kunne benytte seg av tjenesten.

• prebz og dennis
  • prebz og dennis på nye eventyr
  • viafree