Elverum i EHF Champions League på Viasat 4

Onsdag 16. september var det avkast på årets EHF Champions League-turnering for herrer. I dag entrer Elverum banen og blir med i det gode selskap. Alle kampene i EHF Champions League sendes på Viasat Sport og Viaplay. Elverums kamper sendes på Viasat 4.

Elverum håndballklubb kvalifiserte seg til en plass i Europas gjeveste klubbturnering på mesterlig måte etter en krevende kvalifiseringsrunde, med seier over nederlandske OCI Lions og østerriske Alfa HC Hard.

I Champions League spiller Mikael Apelgrens menn i gruppe D, hvor de møter sveitsiske Kadetten Shaffhausen, danske Skjern Handbold, makedonske HC Metalurg, romanske HC Baia Mare og ukrainske HC Motor Zaporozhye. Totalt skal det spilles ti kamper i gruppespillet.

I turneringens første kamp, spiller elverumsingene på bortebane mot sveitsiske Kadetten Schaffhausen. Elverum vil, med André Lindboe og hjemvendte Steffen Stegavik, få et tøft møte med europeisk håndball.

Gruppens tøffeste motstander vil utvilsomt være Bjarte Myrhols nye klubb, danske Skjern, til tross for at stjernespilleren Henrik Mølgaard har forlatt klubben til fordel for PSG.

Slik spilles kampene i EHF Champions League, gruppe D

17. september - Kadetten Shaffhausen-Elverum
27. september - Elverum-Skjern
3. oktober - Metalurg-Elverum
7.-11. oktober - Elverum-Baia Mare (dato ikke fastsatt)
14/18. oktober - Elverum-Motor Zaporozhye (dato ikke fastsatt)
24. oktober - Motor Zaporozhye-Elverum

De fire siste kampene i gruppespillet spilles over nyttår.

Torsdag 17. september kl. 19.55: EHF Champions League: Kadetten Shaffhausen-Elverum på Viasat 4.

De øvrige kampene med stjernelagene fra EHF Champions League, kan ses direkte på Viasat Sport og Viaplay.

• håndball
  • viasat 4