Få din egen «eventyrlig oppussing» med MTG TVs gjør det selv-løsning

I tilknytning til seersuksessen Eventyrlig oppussing lanserer MTG TV en 360-graders-opplevelse av hyttene; en helt ny form for produktplassering og inspirasjonsblogg. Den tekniske nyvinningen er et resultat av kreativt arbeid fra MTG TVs Creative sales-avdeling og byrået Storm Marketing. Storm Marketing er nå det tredje selskapet som flytter inn i lokalene til innovasjonsavdelingen i MTG Norge, MTG Ignite.

MTG TV lanserer i samarbeid med fullservice mediebyrået Storm Marketing en helt ny måte seerne kan hente inspirasjon på: 360 graders-opplevelser der man kan bevege seg inni hyttene og klikke på farger, produkter og løsninger man liker for å få mer informasjon om hvilken maling som er brukt, hvem som har levert sofaen eller lampene de liker, eller hvordan snekkeren lager møblene og løsningene som vises i programmet. 360-opplevelsene blir publisert på sosiale medier, på www.TV3.no og de kan embeddes på annonsører og samarbeidspartneres egne flater. Se kveldens hytte her.

Halvor Bakke og hans team har hatt suksess i flere sesonger med Eventyrlig oppussing på TV3, og mange seere har blitt inspirert av hytteoppussingen og vil gjøre tilsvarende grep selv. Etter en seerstorm initierte MTG TVs egen Creative sales-avdeling et prosjekt der seerne enkelt kunne finne samarbeidspartneres og annonsørers produkter og tips ved å tagge disse i et 360-graders stillbilde.

- Vi vil gi seerne mulighet til å kunne gå på en slags privat visning i hyttene som blir pusset opp, og klikke seg inn på den informasjonen de er interessert i. På denne måten vil vi kunne vise frem samarbeidspartners historier og produkter i Eventyrlig oppussing på en svært relevant måte, sier Ole Peder Henriksen, Head of Creative Content i MTG TV.

Etter lanseringen av MTGs innovasjonsavdeling, MTG Ignite, tidligere i høst tok det digitale mediebyrået Storm Marketing kontakt og presenterte en lignende løsning. Storm Marketing har sammen med MTG TV videreutviklet 360-opplevelsen for Eventyrlig oppussing. Samarbeidet bærer nå frukter og selskapet flytter inn i MTG Ignites lokaler for å kunne jobbe tettere med MTGs produkter og innhold. Storm Marketing er nå det tredje selskapet som er fysisk på plass i lokalene til innovasjonsavdelingen i MTG Norge, MTG Ignite.

-Vi syns det er utrolig spennende å samarbeide med MTG TV fordi de kommer til oss med kreative utfordringer og ønsker, i stedet for å implementere ferdigproduserte løsninger. Vi tror det kan komme mange nyvinninger ut av samarbeidet, sier Odd Einar Kaase, parter i Storm Marketing.

Partnerskapet mellom Storm Marketing og MTG TV vil gi seerne anledning til å utforske TV-universet på en unik måte, og ikke minst gir det en mulighet for tydeligere integrasjon mellom annonsør og forbruker. MTG Ignite har mange eksterne samarbeidspartnere og prosjekter på gang, men gleder seg over også å få folk på plass i lokalene:

- I MTG Ignite tror vi på at utveksling av ideer og konsepter leder til innovasjon. Når Storm Marketing flytter inn hos MTG Ignite sine lokaler, er det med mål om å skape nye opplevelser for MTG TV sine kunder. Partnerskapet med STORM vil kjapt materialisere nye ideer til konkrete leveranser, sier Jørn Korbi, utviklingsdirektør MTG Ignite.

• mtg tv
  • mtg ignite

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV, radio og strømmetjenester, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').