MasterChef - Norges beste hobbykokk

Nok en gang åpner mesterkokkene Kjartan Skjelde og Gregory Paul dørene til MasterChef-kjøkkenet og slipper inn 18 av Norges dyktigste amatørkokker. Med slipte kniver og skjerpede smaksløker står de klare til å kjempe om det ettertraktede MasterChef-trofeet. Premiere mandag 5. september klokken 19.30 på TV3.

Ingen av deltakerene har i sine villeste matfantasier forestilt seg hvilke gastronomiske benspenn som venter dem. Råvarene er alt fra fugl, blekksprut, vaktelegg og nyretapp til kanin, og i røyk og damp skal de mestre både det sure, det søte og det salte i den intense kokkekampen. I MasterChef-køkkenet er knivene minst like skarpe som dommerduoens smaksløker. Denne sesongen vil det også bli storfint besøk av Flemming Schiøtt fra restaurant Stedsans i København, samt kjøkkensjefen ved det Kongelige Danske Hoff, Nicolai Lundsgaard.

Til daglig jobber de 18 hobbykokkene med helt andre ting enn mat. Blant dem finner vi alt fra en medisinstudent og en norgesmester i fitness til en massør, en bilselger og en sangglad italiensk bestemordiva. Fellesnevner for kokkeaspirantene er at de er lidenskapelig opptatt av mat og har et enormt konkurranseinstinkt. Men vil deltagerne holde nervene under kontroll, takle det intense presse og skape magi i kjøkkenet?

Premiere: MasterChef - Norges beste hobbykokk, mandag 5. september kl. 19.30 på TV3. Programmet vil gå mandag-torsdag og vil også være tilgjengelig på Viafree.

De første episodene av sesongens MasterChef - Norges beste hobbykokk blir om kort tid tilgjengelig på forhåndsvisningstjenesten Ready To Air. Interesserte journalister må registrere seg påwww.readytoair.net for å kunne benytte seg av tjenesten.

• gregorypaul
  • kjartanskjelde