​MTG TV inngår samarbeid med Lavo - få Paradise Hotel-innhold på ny plattform

MTG TV har inngått et samarbeid med nettsamfunnet Lavo, og lanserer Paradise Hotel på en helt ny plattform. Med dette samarbeidet utvides Paradise Hotel-universet ytterligere, og seerne får tilgang til mer unikt innhold enn noen gang tidligere.

TV3 har som mål å øke interaktiviteten med publikum, og har inngått et samarbeid med nettsamfunnet Lavo, der bergensselskapet leverer teknologi og plattform for TV-kanalen. Med Lavo skal TV3 og Paradise Hotel-deltakerne kommunisere direkte med seerne gjennom unikt videoinnhold.

Kort fortalt går konseptet ut på at Paradise Hotel-deltakerne gir personlige utfordringer til resten av nettsamfunnet. Det kan være knyttet til handlingen i TV-programmet eller helt andre temaer. Deltakerne utfordrer publikum til å svare med egne videoer, og på denne måten får seerne muligheten til å interagere med Paradise Hotel-universet.

Paradise Hotel er mer enn et TV-program, det har blitt et underholdningsunivers der fansen finner eksklusivt innhold på ulike plattformer.

- Vi ønsker å finne stadig nye måter å nå ut til fansen på. Samarbeidet med Lavo gir oss en skreddersydd plattform der vi kan nå målgruppen med innholdet vårt, samtidig som publikum selv får muligheten til å bli en del av universet, sier kommunikasjonssjef Line Vee Hanum.

- Vi er både stolte og glade for å få være med Paradise Hotel-gjengen på dette, og gleder oss voldsomt til å gjøre noe nytt og uprøvd, sier gründer i Lavo, Tom Roger Sokki.

Lavo har i utviklingen av app’en hatt en åpen tilnærming til innovasjon, og involvert TV3 i prosessen frem til ferdig produkt. Som et resultat vil brukerne kunne boltre seg i Paradise Hotel-effekter i app’en.

Lavo er tilgjengelig i App Store og i Google Play. Let opp Paradise Hotel-profilen og bruk #paradisehotelnorge.

• paradise hotel

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV og radio, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG er født i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').