​Nå starter EHF Champions League

Onsdag er det sesongstart for Elverum i det som blir nok en sesong med håndballspill i den aller gjeveste turneringen i Europa, EHF Champions League. Kampene sendes på Viasat 4 og Viaplay, og gratis på Viafree.

Elverum åpner Champions League-sesongen hjemme i en fullsatt Terningen Arena mot rumenske Dinamo Bucuresti. Lagene møttes i gruppespillet også i fjor, hvor Elverum stakk av med seieren i begge oppgjørene.

Elverum spiller, i tillegg til Dinamo Bucuresti, i gruppe D med polske Wisla Plock, spanske Ademar Leon, finske Riihimäen Cocks og sveitsiske Wacker Thun. Elverum har gode muligheter til å vinne over samtlige lag i gruppa, og er nødt til å vinne hjemmekampene for å nå avansement.

Dette er kampene Elverum spiller denne høsten i EHF Champions League:

Dag/dato Kamp Kanal
Onsdag 12. september Dinamo Bucuresti - Elverum Viasat 4/Viaplay/Viafree
Søndag 23. september Elverum - Orlen Wisla Plock Viasat 4/Viaplay/Viafree
Søndag 20. september Elverum - Abanca Ademar Leon Viasat 4/Viaplay/Viafree
Lørdag 6. oktober Wacker Thun - Elverum Viasat 4/Viaplay/Viafree
Søndag 14. oktober Elverum - Riihimäen Cocks Viasat 4/Viaplay/Viafree
Lørdag 3. november Riihimäen Cocks - Elverum Viasat 4/Viaplay/Viafree
Lørdag 10. november Orlen Wisla Plock - Elverum Viasat 4/Viaplay/Viafree
Søndag 18. november Elverum - Dinamo Bucuresti Viasat 4/Viaplay/Viafree
Søndag 25. november Elverum - Wacker Thun Viasat 4/Viaplay/Viafree
Lørdag 1. desember Abanca Ademar Leon - Elverum Viasat 4/Viaplay/Viafree

Dagens kamp kan ses på Viasat 4, Viaplay eller streames gratis på strømmestjenesten Viafree kl. 18.25.

Øvrige kamper fra turneringen kan ses på Viaplay og gratis på Viafree. Enkelte kamper kan også ses på Viasport-kanalene. Senere i høst viser Nordic Entertainment Group også EHF Champions League for kvinner der både Larvik og Vipers Kristiansand er med.

• Underholdning

Nordic Entertainment Group (NENT Group) er Nordens ledende underholdningsleverandør. Vi underholder millioner av mennesker hver dag med våre strømmetjenester, TV-kanaler og radiostasjoner, og våre produksjonsselskaper skaper nytt og spennende innhold for medieselskaper i hele verden. Vi gjør livet mer underholdende ved å tilby de beste og mest varierte opplevelsene – fra direktesendt radio og sport, til filmer, serier, musikk og egenproduserte programmer. Med hovedkvarter i Stockholm er NENT Group en del av Modern Times Group MTG AB, et ledende internasjonalt digitalt underholdningskonsern som er notert på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ og ‘MTGB’). NENT Group er foreslått å bli notert separat på Nasdaq Stockholm.