Nordic Fight Night - fire nordmenn i ringen på Viasat 4

Det er igjen duket for en fantastisk boksekveld, med hele fire nordmenn i ringen. Dette blir herrenes aften. Kai Robin Havnaa og Tim-Robin Lihaugs kamper sendes direkte fra kl. 20.30 på Viasat 4. Alexander Hagen og Simen Smaadals kamper sendes i opptak på samme kanal. Hele boksestevnet sendes direkte på Viasat Sport og Viaplay fra kl. 18.00.

Bokseåret 2015 starter for de norske proffene i Fredrikshavn, og stevnet i Arena Nord er en gylden mulighet for de norske boksegutta til å vise seg frem.

Tim-Robin Lihaug sikret seg WBOs ungdomsbelte i høst, og skal nå gå sin første kamp som tittelforsvarer. Han møter tøff motstand i 29 år gamle venstrehendte Farouk Daku fra Uganda, som står med 18 seire, ni av dem på knockout, og 6 tap.

Kai Robin Havnaa, som går i sin fars fotspor, og debuterte i november som proffbokser, skal gå sin andre proffkamp. 25-åringen møter Merdjidin Yuseinov fra Bulgaria.

Simen Smaadal gjør comeback i ringen etter at han i høst gikk på et tap mot Tim-Robin Lihaug. Han har sluttet i jobben som rørlegger, og trener nå for fullt for å satse fullt som proffbokser.

Alexander Hagen ble matchet hardt i fjor, og bokset i tillegg med kniven på strupen der hver kamp var vinn-eller-forsvinn. Nå skal han møte Ivan Stupalo fra Kroatia.

Slik sendes Nordic Fight Night

- Kai Robin Havnaa vs. Merdjidin Yuseinov - Kampen sendes direkte på Viasat 4

- Tim Robin Lihaug vs. Farouk Daku - Kampen sendes direkte på Viasat 4

- Simen Smaadal vs. Janus Olah - Kampen sendes direkte på Viasat Sport, og i opptak på Viasat 4

- Alexander Hagen vs. Ivan Stupalo - Kampen sendes direkte på Viasat Sport, og i opptak på Viasat 4

Boksestevnet sendes i sin helhet på Viasat Sport, og på Viaplay. Grunnet direktesendingen av EHF Champions League-sendingen på Viasat 4 tidligere på kvelden, blir kampene til Smaadal og Hagen sendt i opptak senere på kvelden, på Viasat 4. Lihaug og Havnaas kamp sendes direkte på Viasat 4.

• sport
  • viaplay