Økonomien og boligdrømmen skal sikres - sesongpremierer på Luksusfellen og Boligjakten

Tømte bankkontoer, regninger som opptenningsved og et overforbruk på biler er ingen utfordring for ekspertene i Luksusfellen. Katt på visning, et eget rom til stefar på 87 år, og et flyttelass der sønnen på 21 ikke får være med, er heller ingen sak for Boligjakten-ekspertene. Førstkommende onsdag fra kl. 20.30 er det klart for sesongpremierer på Luksusfellen og Boligjakten på TV3.

Nordmenn med skakkjørt økonomi trenger åpenbart hjelp fra Luksusfellen som aldri før. Når pengene brukes på alt annet enn regninger og nedbetaling av kredittkort, og gjelden vokser til man ikke ser noen vei ut av problemene, kommer Luksusfellen-ekspertene til unnsetning.

- En skulle kanskje tro at etter tretten sesonger med Luksusfellen så hadde Ola og Kari lært, men den gang ei. Denne sesongen har rekordhøye inntekter og ditto utgifter, sier Hallgeir Kvadsheim, og legger til at det ikke ser ut til at overforbruket gir seg med det første.

Nytt av vårens sesong er ny ekspert: Psykolog Robert Speare er spesialist i klinisk psykologi og driver i dag sitt eget bemanningsselskap. Robert er kanskje ny som programleder, men har lang erfaring med arbeid med mennesker, og er særdeles godt rustet for å finne roten til økonomiske problemer. Sammen med økonomibauta Hallgeir Kvadsheim, forbrukerøkonomene Silje Sandmæl og Magne Gundersen og psykolog Cecilie Lynum, skal ekspertene sette en stopper for overforbruket. De bortgjemte regningene skal frem i lyset og de små lommetyvene skal i arresten.

Boligjakten er eiendomsmeglerne Karianne Amlie og Hans Christian Espenes tilbake og skal gjøre det de gjør best: Å hjelpe folk landet rundt med å sikre seg sitt kommende hjem. Denne sesongen har de fått med seg eiendomsmegler Thomas Klovland på laget. Han er daglig leder i Krogsveen Sagene (Oslo), og har lang fartstid bak seg i bransjen.

Gravide Karianne tar blant annet turen til Alta for å hjelpe et par med å finne drømmeboligen, mens Hans Christian opplever noe han aldri har vært med på før, når han har med en katt på visning.

- Man kødder ikke med en gravid dame i budrunde! I denne sesongen har jeg virkelig tatt frem konkurranseinstinktet, saumfart markedet og funnet gode objekter til deltakerne. Med voksende mage gjennom sesongen kaster jeg ikke bort tiden, jeg er knallhard i budrundene da markedet virkelig koker og det er mange om beinet, sier Karianne Amlie.

Sesongpremierer på Luksusfellen og Boligjakten onsdag 17. februar fra kl. 20.30 på TV3.

#luksusfellen

#boligjakten

De første episodene av Luksusfellen og Boligjakten er tilgjengelige på forhåndsvisningstjenesten Ready To Air. Interesserte journalister må registrere seg på www.readytoair.net for å kunne benytte seg av tjenesten.

• mtgtv
  • sesongpremiere