Sløste bort en million kroner på ett år – Heldigvis er det sesongpremiere på Luksusfellen

Luksusfellens økonomiske superhelter må nok en gang rydde opp. Ikke bare i skuffer og skap som er fulle av uleste regninger, men også i parforhold. Se sesongpremieren på Luksusfellen onsdag 7. september klokken 20.30 på TV3.

Én million kroner som er sløst bort på kun ett år? Raske lån med rente på over 400 prosent? Regninger som går i søpla før de er åpnet? Dette er utfordringer Luksusfellen-ekspertene må bryne seg på når Luksusfellen er tilbake. Men ikke nok med det: Denne sesongen må også parforhold reddes, når økonomiproblemene ligger som en mørk sky over kjærlighetslivet.

- Økonomisk kontroll er på mange måter ryggraden i folks hverdagsliv. Kollapser den følger det gjerne med både fysiske og psykiske helseplager. Det er åpenbart at det norske folk ikke kan nok om økonomi, og det ønsker vi å gjøre noe med, sier ekspert på forbruksøkonomi, Silje Sandmæl.

Sammen med økonomiekspertene Hallgeir Kvadsheim og Magne Gundersen, samt psykologene Cecilie Lynum og Robert Speare, utgjør de et bunnsolid team der det ikke akkurat skorter på kompetansen.

Gjennom høsten reiser ekspert-teamet land og strand rundt for 15. gang, og hjelper folk i økonomisk knipe. Ikke bare med å få kontroll på gjelden og lommeboka – men også med å få livet på rett kjøl.

Sesongpremiere onsdag 7. september klokken 20.30 på TV3.

Sesongens første episode er tilgjengelig nå påforhåndsvisningstjenesten Ready To Air. Interesserte journalister må registrere seg på www.readytoair.net for å kunne benytte seg av tjenesten.

• luksusfellen