Iskalde kaffe-smoothies i sommervarmen

Iskalde kaffe-smoothies i sommervarmen

At solen steker og man egentlig har lyst til å spise is hele dagen er ikke lenger en hindring for å få seg sin daglige kaffedose. Nespresso har nemlig fått utviklet nye forfriskende oppskrifter som kombinerer flere av sommerens favorittsmaker med sin velkjente kvalitetskaffe.

Selv om kaffe kanskje ikke det første man tenker på når det blir varmere i været er mange nordmenn allerede blitt glad i is-kaffe og andre kalde kaffedrikker. Nespresso tar nå konseptet et skritt videre og byr på deilige kaffe-smoothies i sommer. Basert på kjølende yoghurt og iskrem, og med tropiske smaker som banan og kokos, er drinkene som skapt for varme ettermiddagstimer.

Drinkene er utviklet av Adam MacDonald som blant annet har vunnet verdensmesterskapet, samt det europeiske og australske mesterskapet i bartending. Adam er en av gründerne bak Liquid Engineers i Oslo, og bruker tiden til å lage nye og inspirerende smak- og drikkeopplevelser for barindustrien.

Oppskriftene som skapt til å tilberede hjemme, så hva med å imponere gjestene dine med en Banana Banshee neste gang du har grillselskap på verandaen?

BANANA BANSHEE KAFFESMOOTHIE
½ moden banan
½ dl Nespresso Dulsão do Brasil
½ dl skummet melk
2 ss yoghurt naturell
½ kule iskrem

Kjør alt i en hurtigmikser til blandingen er jevn.

Smelt sjokolade og lag en sjokoladespiral på innsiden av et høyt glass. Hell så i smoothien, og server med sugerør.

BRAZZ MONKEY
½ moden banan
½ dl Nespresso Roma
3 ss kokossirup
½ dl ananasjuice
2 kuler fettfri vanilje youghurt-is
4 store isbiter

Kjør alt i en hurtigmikser til blandingen er jevn.

Server med sugerør i et vinglass, pynt med en bananbit på kanten og et dryss kokosflak.

Kategorier

Nestlé Nespresso SA er pioneren og referansen for porsjonskaffe av høyeste kvalitet. Fra hovedkontoret i Lausanne i Sveits opererer Nespresso i mer en 50 land, og har mer enn 7000 ansatte i hele verden. I 2011 drev selskapet et globalt nettverk bestående av 270 eksklusive butikker. Nespresso oppnådde salg på over 3,5 milliarder sveitsiske Franc og en organisk vekst på mer enn 20%.

I Orbe og Avenches drives teknisk toppmoderne Nespresso kaffeproduksjon med en presisjon som i et sveitsisk ur. Kaffeteamet består av mange ulike kaffespesialister: kaffesmakere, aroma- og smakseksperter - de aller fremste kaffekjennerne. Som en del av Nespresso sitt unike bærekraftige utviklingsprogram, AAA, er også utvalgte agronomer, kaffeleverandører og bønder viktige aktører.

Nespresso Norden ble etablert i 2003 og har hovedkontor i Oslo. Totalt er det mer enn 180 faste ansatte fordelt i Nespresso sine virksomheter i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Nespresso har egne Nespresso Boutiques i Oslo, Bergen, Stockholm og København.

Besøk Nestlé Nespresso sin internasjonale presseside: www.nestle-nespresso.com

Gro

Pressekontakt Brand Communication Manager

Nespresso Norge

Nestlé Nespresso SA er et heleid datterselskap av den internasjonale Nestlé Group. Historien begynte med en enkel og revolusjonerende idé: Å gi alle muligheten til å lage den perfekte kopp espresso - akkurat som en dyktig barista.

Fra starten i 1986, har Nespresso omdefinert og revolusjonert måten millioner av mennesker i dag nyter sin kaffe, og det har formet den globale kaffekulturen. Nespresso er ikke bare en kaffe, det er en ekte opplevelse som kombinerer perfeksjon og glede, enkelhet og estetikk.

Nespresso har utviklet seg fra å være en pioner og trendsetter, til å ha blitt referansen innen porsjonskaffe-kategorien gjennom en enestående satsing på å levere den ultimate kaffeopplevelse til våre forbrukere. Dette er hjørnesteinen som selskapet ble grunnlagt på, og det er grunnlaget som har fostret den utrolige veksten Nespresso har hatt.

Nespresso er til stede i nesten 60 land over hele verden, og har hovedkontor i Lausanne, Sveits. Våre over 12.500 ansatte verden over er fokusert på å fortsette å gi den beste kaffen og eksklusive tjenester til kaffeelskere.

Nespresso Norge ble etablert i 2003. Vi er mer enn 150 ansatte og har 8 Boutiques: Oslo Egertorget, Storo Storsenter, Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter, Ski Storsenter, Stavanger, Bergen, Trondheim Solsiden kjøpesenter.

For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside: www.nestle-nespresso.com.