Nespresso Expert: Kombinerer personlig tilpasning og innovativ design

Pressemelding   •   nov 17, 2016 07:01 CET

Smart ekspert: Den maskinen, Nespresso Expert, tar liten plass på benkeplassen og har smarte funksjoner og tilkobling til mobilen

Expert er den første Nespresso-maskinen med americano-innstilling, som skreddersydd for norske kaffevaner. Maskinen er også den første som har tre ulike temperaturinnstillinger, i tillegg til eget utløp for varmt vann.

Innovasjon og tilpasning er kjernen i Nespresso og den nye Expert-maskinen. Alt fra temperatur til koppstørrelser kan enkelt tilpasses, og gjør det mulig å brygge Grand Cru-kaffe etter din personlige smak.

Den nye maskinen tilbyr:

• 4 koppstørrelser– ristretto (25 ml), espresso (40 ml), lungo (110 ml) og nye americano (25 ml kaffe og 125 ml varmt vann)
  • 3 temperaturinnstillinger
  • Varmtvannsfunksjon med et separat utløp
  • Tilkobling til Nespresso app gjennom Bluetooth Smart® teknologi
  • Maskinen skrur seg automatisk av etter 9 minutter

Endelig americano

– Nordmenn flest drikker svart kaffe. Derfor er Expert som skreddersydd for norske kaffevaner. Den brygger americano med 25 ml kaffe, etterfulgt av 125 ml varmt vann. Denne tilberedelsen reduserer bitterheten i ettersmaken og gjør kaffen mild og rund, sier kaffeekspert Mari Lønne Wergeland i Nespresso.

Du kan lage americano med alle Nespresso sine ristretto- og espressokapsler, og mengden kaffe og vann kan også stilles inn etter personlig preferanse.

Smart ekspert

Maskinen er ikke bare innovativ i funksjon, men også i sin design.
Nespresso ­Expert er en ny generasjon maskindesign med en veggflat form, som sparer verdifull benkeplass på kjøkkenet, sier maskinekspert Petter Hagberg i Nespresso.

Nespresso Expert er utstyrt med intelligent Bluetooth Smart®-teknologi, som sømløst kobler til Nespresso-appen på telefonen. I appen kan du lagre din favorittinnstilling, og stille inn bryggetidnår det passer deg. Appen vil også gi beskjed når kaffebeholdningen begynner å minke og når maskinen trenger en rens.

Maskinen kommer i to modeller – Nespresso Expert og Nespresso Expert&milk. Nespresso Expert&milk har integrert Aeroccino 3 melkeskummer.

Begge modellene kommer i to farger: Off Black og Anthracite Grey, med matte og blanke overflater i børstet aluminium. Den har justerbar dryppeskål, som gjør det enkelt å veksle mellom ulike kaffestørrelser.

Nespresso Expert og Expert&milk er tilgjengelig i Nespresso Boutiques og online på nespresso.com. Prisen er kr 2499 for Nespresso Expert og kr 2999 for Nespresso Expert&milk.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Mari Lønne Wergeland, Coffee Ambassador i Nespresso Norge
Telefon: 450 60 465, E-post: Mari.Wergeland@nespresso.com

Petter Hagberg, maskineksperti Nespresso Norge
Telefon: 977 47 361, E-post: Petter.Hagberg@nespresso.com

Geir Kronbæck, leder for Nespresso Norge
Telefon: 95 18 06 12, E-post: Geir.Kronbaeck@nespresso.com

Nestlé Nespresso SA er pioneren og referansen til porsjonskaffe av høyeste kvalitet. Nespresso, med hovedkontor i Lausanne i Sveits, opererer i 64 land og har over 12 000 ansatte. I 2015 besto det globale butikknettverket av over 450 eksklusive Nespresso Boutiques. For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside nestle-nespresso.com.

Kommentarer (0)