Med oppkjøpet av TEDAKO gjør NetNordic sitt fjerde oppkjøp i 2018.

​NetNordic kjøper TEDAKO – utvidet fokus på løsninger til velferdssektoren

– Vi opplever vekst, og trenger mer kapasitet. Spesielt innenfor samordnet kommunikasjon, Skype for Business og løsninger til velferdssektoren, er det trykk i markedet, og her passer TEDAKO godt inn i vår vekststrategi, sier Jarl Øverby, Konsernsjef i NetNordic.

NetNordic har gjennom en årrekke håndtert kommunikasjonsløsninger for store og mellomstore virksomheter, og etter oppkjøpene av IPnett og Intelecom Group er NetNordic et meget naturlig valg for kunder med sammensatte behov innen kommunikasjon, nettverk og sikkerhet. Med oppkjøpet av TEDAKO gjør NetNordic sitt fjerde oppkjøp i 2018.

– Løsninger til velferdssektoren bygger i stor grad på kommunikasjonsløsninger som vi har bred kompetanse på. I tillegg til de tekniske utfordringene vi løser, er det stimulerende å se verdien velferdsløsningene har for innbyggerne. Det setter høye krav til oss som systemintegrator, og berører også nettverk og sikkerhet, som er vår kjernekompetanse, sier Øverby.

– TEDAKO har en stolt historie, og har utviklet en solid industriell plattform. Vi ser det som naturlig å ta neste steg, og ser frem til å øke vår kapasitet og få enda større muligheter til å tilby neste generasjons kommunikasjonsløsninger. Vi gleder oss til å bli en del av NetNordic som har vist en imponerende fremgang, som vi skal bidra til å forsterke, sier Jørgen Kjus, Daglig Leder for TEDAKO.

Kontaktpersoner for ytterligere spørsmål:

Jarl Øverby, Konsernsjef NetNordic Group, jarl.overby@netnordic.com, tlf. +47 982 17 009

Jørgen Kjus, Daglig Leder TEDAKO, jkj@tedako.no, tlf. +47 900 37 822

TEDAKO er en rådgivende leverandør som skal optimalisere og løse bedriftens behov innen kommunikasjon. Selskapet har siden etableringen i 1985 fokusert på løsninger rundt telefoni, og det seneste tiåret også utviklet solid kompetanse innen velferdsteknologi og Microsoft Skype for Business. Les mer på www.tedako.no

NetNordic er en nordisk systemintegrator spesialisert på løsninger og tjenester innen nettverk, kommunikasjon og sikkerhet. Som «Best Companion» skal NetNordic bidra til å realisere kundens forretningspotensial gjennom effektiv bruk av løsninger og tjenester. NetNordic har hovedkontor på Lysaker. 2018 proforma omsetning estimeres til ca 1,2 milliarder. Etter oppkjøpet vil selskapet ha ca 310 ansatte på 14 kontorer i Norden, fordelt på datterselskaper i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Les mer på www.netnordic.no

Om NetNordic
NetNordic er en nordisk systemintegrator med fokus på løsninger og tjenester innen nettverk, kommunikasjon og sikkerhet. Vi skal være bedriftens «best companion», altså hjelpe våre kunder med deres unike IT-utfordringer, slik at de kan fokusere på sin kjernevirksomhet.

NetNordic ble stiftet i 2001, og har gjennom årene vokst organisk og gjennom oppkjøp. NetNordic har partnerskap med markedsledende produsenter og tilbyr løsninger og tjenester basert på kundenes behov. NetNordic har mer enn 1000 kunder. Vi hadde en omsetning på 1,2 milliarder i 2018, og teller cirka 300 ansatte i Norden, fordelt på datterselskaper i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Nordisk organisasjon
NetNordic består av morselskapet NetNordic Group AS hvor følgende datterselskaper inngår i konsernet: NetNordic Communication AS (Norge), NetNordic Solutions AS (Norge), Intelecom Group AS (Norge), NetNordic Communication AB (Sverige), Radpoint AB, NetNordic Communication A/S (Danmark), NetNordic Solutions A/S (Danmark) og NetNordic Finland OY.

NetNordic Group er eid av NetNordic Holding AS. Største eier er Norvestor (privat kapital), med ca. 60% av aksjene, mens øvrige aksjer eies av ansatte.

Renate V Stordahl

Pressekontakt Marketing Manager +47 95251114 LinkedIn

Vi leverer fremtidssikre IT-løsninger - Vi er bedriftens “Best Companion”.

NetNordic er en Nordisk systemintegrator og tjensteleverandør. Vi spesialiserer oss på løsninger og tjenester for virksomkritisk infrastruktur innen cybersikkerhet, sikre cloudbaserte datasentre, sikre nettverk og sikker integrert samhandling. Vi lever for teknologi og elsker smarte løsninger.

NetNordic Norway AS
Vollsveien 2B