Blogginnlegg -

ICONIC - 574; GREY DAY VERDEN OVER

I over tre tiår har 574 vært en av industriens mest ærede sneakers og er i dag en av NB’s mest ikoniske silhuetter.

Den 15 Mars 2018 feiret NB den ikoniske 574 i den originale grå fargen med en spesiell Grey Day event i mer enn 20 land rundt om i verden.

Location for Skandinavia falt på Stockholm hvor eventet skapte mye blæst rundt 574 og New Balance Skandinavia. De største navnene i bransjen ble invitert til en event hvor man ikke fikk gå inn uten ICONIC 574 på beina. Andre land som deltok var blant andre Australia, Hong Kong, Japan, Korea, Malaysia, New Zealand, Singapore, Thailand og flere andre land i Europa. Historien om 574 ble feiret verden over gjennom kunst og design. Gjestene på de globale eventene opplevde live musikk, interaktive tidslinjer med NB’s 574 gjennom tidene, og alt dette sentrert rundt ulike lokale kunstnere som designet sin egen symbolske «N».

Grå representerer «Fearlessly Independent» tankegangen som har definert designen og filosofien til New Balance footwear kolleksjonene i flere tiår.

New Balance 620 som ble skapt i 1980 var den første silhuetten som hadde en full grå overdel med intensjonen om at skoen skulle passe til kundenes eksisterende livsstil og samtidig være en urban løpesko. To år senere laget NB 990 hvor de fortsatte med den grå fargen og utfordret 80-talls trendene i industrien. Siden da har de mest elskede NB modellene blitt produsert i grå og fargen har blitt en del av kulturarven og har dermed blitt det som definerer og skiller NB fra andre merker i industrien.

Ønsker du å se mer fra Grey Day kan du klikke på lenkene til våre youtube kanaler og se på bilder og video fra Stockholm eventet i vårt bilde/video arkiv og på våre sosiale medie kanaler.

• Detaljhandel

• footwear