Pressemelding -

NEW BALANCE LANSERER "FEARLESSLY INDEPENDENT SINCE 1906" - GLOBAL VAREMERKEPLATFORM SOM SKAL SPEILE HISTORIEN OG UTFORDRE NÅTIDEN.

Det ledende sportsmerket, New Balance, annonserer lanseringen av Fearlessly Independent since 1906 - den nye inspirerende globale merkeplattformen som reflekterer selskapets arv og ikke-konvensjonelle verdier. Platformen som inneholder en ny visuell identitet med særpreget stil, vil bli synlig for første gang gjennom den fullstendig integrerte "Declare Your Independence" -kampanjen som ble lansert i februar.

"Hos New Balance er vi overbevist om at vår markedsføring må gjenspeile vårt merkevares DNA og verdier gjennom autentisk innhold som inspirerer både individualitet og selvtillit. Som et privateid selskap har New Balance alltid jobbet med verdibaserte beslutninger som å beholde deler av sin produksjon i USA og England, noe som går imot konvensjonen og viser mot og uavhengighet, sier Chris Davis, visepresident for Global Marketing. "I alt vi gjør er vårt mål å lede med karakter, skape produkter med uovertruffen kvalitet og innovasjon, samt bidra til et bedre samfunn."

Declare Your Independence kampanjeb lanseres 7. februar, og viser den unike karakteren til merkevaren gjennom ambassadører. Kjente profiler som Francisco Lindor, Rose Lavelle, Paul Rabil, Jürgen Klopp, Brenda Martinez og PJ Ladd klargjør i kampanjen hvordan de definerer uavhengighet.

Gjennom newbalance.com, YouTube, samt andre sosialemedier, er det flere filmer som legger vekt på hvordan disse kjente personligheter har stått opp mot konvensjonen gjennom sin uavhengige stil, besluttsomhet og enestående personlighet.

"Dagens samfunn er ofte definert av likestilling, vi tror forbrukere er på utkikk etter autentiske, ekte merker som trosser konvensjonen," sa Davis. "Vi ønsker å definere og feire individualitet gjennom ekte uavhengige personer som tør å endre spillet. Vårt mål er å inspirere forbrukere over hele verden til å frigjøre den beste versjonen av seg selv, sier Davis.

Kampanjen spres gjennom globale mediefirmaer som blant annet Bleacher Report, Refinery29 Uninterrupted og Vice. Disse mediene vil lage dokumentarfilmer, overbevisende artikler og sosiale videoer rundt New Balance-idrettsutøverne Francisco Lindor, Temba Bevuma, Brenda Martinez og Paul Rabil. Inspirerende historier fokuserer på hvordan disse verdensklasse idrettsutøvere overgikk utfordringer og trosset standaren for fremgang i utviklingen deres.

De sosiale aspektene ved kampanjen fremhever karakteren til New Balance-idrettsutøvere og inspirerer forbrukerne til å uttrykke seg selv på hvordan de erklærer seg uavhengige fra det forventede, står opp mot utfordringer og skiller seg fra mengden med hjelp av hashtag #FearlesslyIndependent.

Det globale markedsføringsbyrået VML skapte varemerkets nye komunikasjonsplatform og visuelle identitesmanual. Ace Content of NYC skapte ”Declare yourself” -kampanjen.

For mer innformasjon besøk www.newbalance.com/fearlessindependent eller følg varemerket på Instagram og Facebook, @Newbalance og delta i samtalen via #FearlesslyIndependent.

Jan Cederfont, Marketing Manager Scandinavia, New Balance, jan.cederfont@newbalance.com

Declare Your Independence Campaign Background:

Declare Your Style – Cleveland shortstop Francisco Lindor arrived in American at age 12 from Puerto Rico unable to speak English. Now a confident and charismatic All Star, Lindor’s never forgotten his Puerto Rican roots and remains true to his strength of character and unique sense of style — something he brings to everything he does.

Declare Your Drive –Paul Rabil is considered by some to be the #1 lacrosse player in the world. Deeply passionate about growing his sport, he is involved in the business of lacrosse as much as playing it; constantly growing it and doing everything he can both on and off the field to drive its future.

Declare Your Future – Dedicating herself to learning every aspect of the game, American soccer player Rose Lavelle made education of equal importance in her training.Instead of dropping out of college to go pro, Lavelle kept her academics on par with her sport and conquered both.

Declare Your Character – Jurgen Klopp has always had soccer in his blood. After spending 15 years as a professional player, he found his true calling in inspiring others to greatness as the manager of one of the world’s most storied football clubs, Liverpool FC.

Declare Your Path – Middle-distance world medalist runner Brenda Martinez grew up with humble means in a California community.Her passion started through a running club despite only having cut-off jeans and shoes too big for her feet.Martinez hosts running camps for young girls to give them the chances she didn’t have growing up.

Declare Your Victory - PJ Ladd has been innovating in the world of skateboarding since he was 8 and growing up in Boston.Despite long months of unfriendly skate weather, Ladd continued to practice under adverse conditions, using the inside of his father’s auto body garage for refuge.

Declare Your Craft - The film features a New Balance worker stitching an athletic shoe at the company’s Lawrence, MA factory as a nod to the brand’s long-standing commitment to maintaining a portion of its manufacturing in the United States.

*The anthem video’s soundtrack is by Los Angeles-based NVDES, a multi-genre art music project by Josh Ocean that creates songs through freeform creative jam sessions that allows each song to have its own unique elements.

• Sport

New Balance er en av verdens største sportsmerker. Med en historie på over 100 år han New Balance bygget en sterk posisjon i markede og skaffet et stort antall lojale fans. New Balance har bl.a. gjennom egene fabrikker i England og USA stort fokus på høy kvalitet på produktene. Å støtte opp om forskning og veldedighet har alltid hatt stor betydning for New Balance som er en privateid bedrift som alltid er tro mot sine verdier og strategier.

Jannicke Elverhaug

Pressekontakt Marketing Norge Marketing, PR 92859301