Atle Antonsen, Ine Jansen og Anders Baasmo Christiansen pusser opp

Atle Antonsen, Ine Jansen og Anders Baasmo Christiansen pusser opp

-Her er traileren til «Norske byggeklosser»

Komedieklassikeren har fått en totaloppussing. «Norske byggeklosser» er en helt nyskrevet historie, basert på den norske klassikeren. Atle Antonsen spiller hele elleve ulike karakterer, mens Rolv Wesenlund spilte åtte roller i 1972. I andre roller finner vi Anders Baasmo Christiansen, Ine Jansen og Anne Marit Jacobsen.

Last ned trailer: http://media.filmweb.no/

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=3pI3r5w9MKQ

- Jeg har alltid drømt om å få lage en skikkelig komedie for det norske kinopublikummet, og med dette stjernelaget av noen skuespillere gleder jeg meg over å endelig kunne få vise noen klipp fra filmen. - sier regissør Arild Fröhlich, som også har skrevet manus sammen med Antonsen.

Anders Baasmo Christiansen og Ine Jansen spiller et par slutten av 30-årene som arver et hus etter alt for mange år i sokkelleiligheten i huset til Jens` mor. I det oppussingen er i gang hoper problemene seg opp i møte med plan og bygg, polske arbeidere og ikke minst den alternative arkitekten.

Etter hvert som prosjektet skrider frem innser de at det er ikke huset man bor i, men hva man fyller det med som egentlig betyr noe.

«Norske byggeklosser» er en komedie om oppussing og alle situasjonene som oppstår når evne ikke nødvendigvis matcher ambisjoner.

«Norske byggeklosser» får kinopremiere 21. februar 2018.

Filmen produseres av Jørgen Storm Rosenberg og Kjetil Omberg i 74 Entertainment AS. Duoen har produsert over 20 spillefilmer, alt fra store publikumsvinnere til festivalfavoritter og solgt mer enn tre millioner billetter på kino i Norge. Tidligere har de stått bak produksjoner som Død snø-filmene, «Tina & Bettina – The Movie», «Kautokeino- opprøret», «UNO», «Blåfjell» og «Reisen til Julestjernen»

Tittel: Norske byggeklosser
Regi: Arild Fröhlich
Produsent: Jørgen Storm Rosenberg og Kjetil Omberg
Manus: Atle Antonsen og Arild Fröhlich
Premiere: 23. februar 2018
Produksjonsselskap: 74 Entertainment AS

Nordisk Film Distribusjon har stått bak brorparten av de siste årenes store norske publikumssuksesser, bl.a. Kon- Tiki, Max Manus, Hodejegerne, Solan og Ludvig – Jul i Flåklypa,Bølgen og Kongens nei, ved siden av nordiske og internasjonale block­bustere som Millennium-trilogien og Twilight- og The Hunger Games-seriene.