Ny økonomisjef på NGI

Cecilie Ertresvåg tiltrer som ny økonomisjef på NGI fra 1. april. Ertresvåg kommer fra en jobb som konserncontroller i Multiconsult, og vil styrke NGIs strategiske, finansielle og kommersielle kompetanse.

Den nye økonomisjefen vil jobbe tett sammen med nåværende økonomisjef Mimoun Bouhmidi, som har hatt denne stillingen i en årrekke. Han fortsetter i NGI som regnskapssjef.

"Jeg gleder meg til å begynne på et anerkjent sted i en bransje som jeg liker, og som jeg kjenner godt fra min tid hos Multiconsult. I tillegg synes jeg det er særlig spennende å begynne i en næringsdrivende stiftelse med et definert formål og en eksplisitt samfunnsoppgave, etter mange år i det private næringsliv. Kombinasjonen av forskning og utvikling, og et faglig fokus kombinert med en kommersiell tankegang, er svært tiltalende. Jeg gleder meg til å bli kjent med organisasjonen og menneskene, og bli en del av NGI", sier NGIs nye økonomisjef.

Operativ bakgrunn
Cecilie Ertresvåg er utdannet ved Handelshøyskolen i Bergen med spesialisering innen regnskap og økonomisk styring. Etter endt utdannelse jobbet hun med revisjon i et par år, og deretter med økonomisk styring i ulike bransjer med ulike eierstrukturer. Som konsern controller i Multiconsult har Ertresvåg blant annet vært med på en børsnotering og implementering av nytt ERP system.

"Antallet av prosjekter, oppdrag og kommersielt samarbeid øker hele tiden. For å styrke NGIs strategiske, finansielle og kommersielle kompetanse er det nødvendig å utvide og styrke økonomifunksjonen. Vi har forventninger til at Cecilie Ertresvåg har den rette kombinasjonen av operativ og strategisk bakgrunn og forståelse, som vil kunne hjelpe oss med å nå NGIs mål om fortsatt utvikling som et internasjonalt ledende senter for forskning, utvikling og rådgiving innen ingeniørrelaterte geofag.", sier Lars Andresen, administrerende direktør i NGI.