Tre nye foredragsholdere til NHH-Symposiet 2013

De tre første kvinnelige foredragsholderne til konferansen 2013 ble offentliggjort i dag.

NHH-Symposiet lanserte i dag tre nye foredragsholdere til konferansen 13. og 14. mars 2013. De tre er Lin Lerpold, Associate Professor ved The Sustainability Research Group ved Handelshögskolan i Stockholm, Christine Tørklep Meisingset, leder for bærekraftige investeringer i Storebrand og Christine B. Meyer, konkurransedirektør i Konkurransetilsynet.

- Det er gledelig at stadig større deler av programmet faller på plass, og at det blir bedre og bedre. Både Meisingset, Meyer og Lerpold er dyktige formidlere og svært aktuelle til temaet vårt. De tilfører konferansen noen nye dimensjoner, og er med på å løfte nivået på konferansen, sier leder for NHH-Symposiet Sigve Garsjø.

NHH-Symposiet har til nå lansert 12 foredragsholdere til konferansen i 2013. Les mer om dem her.

- De tre nye fordragsholderne bidrar til et enda mer helhetlig program der vi får inn flere perspektiver på konferansens tema, legger Garsjø til.

Kort om de tre nye foredragsholderne:

Lin-LerpoldLin Lerpold, er førsteamanuensis ved The Sustainability Research Group ved Handelshögskolan i Stockholm og har tidligere vært tilknyttet INSEAD, London School of Economics og Center for the Studies of Human Rights.
Christine-Trklep-MeisingsetChristine Tørklep Meisingset er leder for bærekraftige investeringer, Storebrand. Meisingset er forvalter for det nye bærekraftsfondet Trippel Smart i Storebrand. Hun er utdannet miljøingeniør fra Høgskolen i Agder og har Master i miljøstrategi fra University of Surrey.
Christine_Meyer2.jpg-500x204Christine B. Meyer er konurransedirektør i Konkurransetilsynet. Hun er også professor i strategi og ledelse ved NHH. Hun har tidligere vært statssekretær i arbeids- og administrasjonsdepartementet og byråd i Bergen kommune, og styremedlem i Statsnett og SG Finans.
Tekst: Martin Hoang Nguyen