Salve Dahle trer av som administrerende direktør i Akvaplan-niva

Salve Dahle (67) har vært administrerende direktør for forsknings- og konsulentselskapet Akvaplan-niva i 19 år. Akvaplan-niva er et datterselskap i NIVA-konsernet. Dahle har ledet selskapet gjennom en vekstperiode innen både rådgivning og forskning samt omsetning, antall ansatte og antall avdelingskontor.

Dahle går nå over i en stilling som prosjektdirektør ved Akvaplan-niva.

Les pressemelding fra Akvaplan-niva her.

- Akvaplan-niva har vært i en positiv utvikling gjennom mange år, med høy vekst i omsetning og antall medarbeidere. Vi ønsker å takke Salve Dahle for det gode arbeidet som direktør og hans bidrag til den positive utviklingen av Akvaplan-niva, sier styreleder i Akvaplan-niva og NIVAs administrerende direktør, Greta Bentzen.

Styret har konstituert Anton Giæver som administrerende direktør i interimperioden inntil ny direktør er tilsatt. Styret er godt i gang med rekrutteringsprosessen, og stillingen lyses ut innen kort tid.

- Ledelse og videreutvikling av organisasjonen, i godt samspill med resten av NIVA-gruppen, vil være hovedfokus for framtidig utvikling av bedriften. Akvaplan-nivas sterke markedsposisjon i nordområdene er viktig for utvikling av gruppen, sier Bentzen.

• Vitenskapelige institusjoner

• niva

• Oslo

Gunnar Omsted