Team Norconsult. (Foto: Team Norconsult)

NM-sølv til Team Norconsult

Norconsult er stolt sponsor av Team Norconsult, langrennslaget som ble opprettet sommeren 2018 for å gi et trenings- og satsingsmiljø for seniorutøvere i Asker og Bærum. Før helgen gjorde laget en sterk innsats i NM.

Harald Østerberg Amundsen i Team Norconsult slo til med 2. plass 15 kilometer fri stil for herrer i NM. Tvillingsøster Hedda Østberg Amundsen kom på 8. plass i kvinneklassen. Norconsult er stolt sponsor og gratulerer laget med sterk innsats.

Harald ledet det meste av rennet på Konnerud, og ble slått på målstreken bare 2,1 sekunder bak gullvinner Finn Haagen Krogh.

– Det er alltid kjipt å være 2,1 sekunder bak seieren. Hadde jeg tatt masse NM-medaljer før hadde jeg sikkert vært skuffet over at jeg ikke vant, men jeg er strålende fornøyd. Det er bare én landslagsløper som slår meg, så jeg får være topp fornøyd, sa Harald til Budstikka.

I 2018 signerte Norconsult en treårig samarbeidsavtale som sikret etableringen av langrennslaget Team Norconsult. Laget satser på unge seniorutøvere, og er tidenes første seniorteam innen langrenn i Asker og Bærum.

Regioner

Norconsult er Norges største og en av de ledende tverrfaglige rådgiverbedriftene i Norden, med virksomhet som spenner over fire verdensdeler. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Norconsult er engasjert i prosjekter innen bygg og eiendom, samferdsel, energi, industri, vann og avløp, olje og gass, miljø, plan, arkitektur, sikkerhet og IT. Av selskapets 4 000 medarbeidere arbeider om lag 3 000 i Norge. Norconsult har mer enn 100 kontorer i Norge og internasjonalt. Hovedkontoret ligger i Sandvika utenfor Oslo. Selskapet er eid av medarbeiderne. (Tall per 07.11.2019)

Relatert materiale