Norconsult flytter inn i nye lokaler i Mosjøen

Norconsult vokser i Mosjøen og flytter inn i nye lokaler i «byen midt i Norge». Denne uken var kunder og samarbeidspartnere samlet til offisiell åpning i C.M. Havigs gate 21.

Etter å ha vokst ytterligere i løpet av høsten, så kontorleder Morten Rimer behovet for større og mer moderne og miljøvennlige lokaler til de til sammen ni medarbeiderne ved kontoret. 16. oktober var det innvielse av de nye lokalene i C.M. Havigs gate 21.

Utvider fagkompetansen

– Det viktigste for en by som Mosjøen er å få etablert større kompetansemiljø. Med vår satsing i Mosjøen er Norconsult en viktig bidragsyter til dette, sier kontorleder Morten Rimer.

Fagretningene Bygg, VVS, elektro, prosjektadministrasjon og arkitektur vil fremover være kjernefagene ved kontoret. For å tilby et stadig bredere tjenestetilbud lokalt, har man nå ansatt en egen sivilarkitekt.

– I stadig flere av våre prosjekter ser vi en etterspørsel etter kompetanse innen arkitektur, derfor er det svært positivt at vi nå har fått en dyktig sivilarkitekt med på laget, noe vi ikke har hatt i Mosjøen på mange år. Satsningen på arkitektur vil komme hele Mosjøen til glede i form av et enda mer solid tilbud til våre kunder her, sier kontorleder Morten Rimer.

Presentasjon av lokale prosjekter under åpningen

Norconsult er i dag engasjert på flere sentrale prosjekter i Mosjøen, slik som Helgeland Handelspark, Alcoa og Justistomta. En presentasjon av flere av disse prosjektene sto på programmet under den offisielle åpningen av nye kontorlokaler, og Norconsult hadde invitert kunder og samarbeidspartnere til arrangementet. I tillegg til å få en presentasjon av pågående prosjekter, fikk de fremmøtte gjestene også mulighet til å teste ut VR-briller, og andre digitale verktøy som Norconsult benytter i arbeidet sitt.