Norconsult i Sverige styrker sin posisjon gjennom oppkjøp av Glantz Arkitektstudio

Norconsult AB har tatt over Glantz Arkitektstudio AB i Gøteborg. Glantz består av elleve medarbeidere, og har i løpet av 25 år opparbeidet en bred prosjektportefølje med blant annet skoler, boligbygg, kontorbygg og helse- og omsorgsprosjekter.

Anders Glantz, gründer, og Maude Östaneng, adm.dir., selger nå selskapet. Begge kommer til å fortsette i Norconsult.

– I en tid der bransjen stiller stadig høyere krav til bredde og spesialkompetanse innen ulike disipliner har vi valgt å bli en del av et selskap som kan tilby en helhet innen samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur, sier Anders Glantz.

Glantz Arkitektstudio blir en integrert del av Norconsults markedsområde arkitektur. Gjennom det nye oppkjøpet har vi nå mer enn 100 medarbeidere i Sverige som jobber innen bolig, interiør, landskap og byplanlegging.

– Vi gleder oss til å få Glantz sine dyktige medarbeidere med på laget, og vi er overbevist om at våre organisasjoner kommer til å fungere veldig bra sammen, sier Marcus Rydbo, markedsområdeleder for arkitektur i Norconsult AB. Under oppkjøpsprosessen har det blitt tydelig at våre to selskap har veldig lik firmakultur, verdier og måter å jobbe på – noe som er viktige forutsetninger for at dette skal lykkes. Vi er i en sterk vekstfase og det er viktig for oss å verne om vår flate struktur og inkluderende kultur. Vi involverer våre medarbeidere, hjelper dem med å vokse og utvikle seg – nå ser vi frem til å fortsette denne reisen sammen med Glantz, avslutter Marcus Rydbo.