Sunnaasstiftelsen takker Norconsult for gaven til TV 2 sin innsamlingsaksjon

Lørdag 22. august 2015 mobiliserte Sunnaasstiftelsen og TV 2 til et nasjonalt løft for rehabilitering. I en direktesending fra takterrassen på Sunnaas sykehus samlet stiftelsen inn nærmere 17 millioner kroner til “Aksjon Sunnaas – fra tragedier til mirakler”, med Hallvard og Katarina Flatland i spissen.

-Vi har en lang tradisjon med å bidra under TV-aksjonen. I år hadde vi muligheten til å gi kr 100 000 til årets innsamler – Sunnaasstiftelsen. Det er en glede å kunne bidra. Norconsult har allerede en tilknytning til Sunnaas sykehus gjennom vår rådgivning hvor vi gjennom de siste fem årene har vært sentrale under planleggingen og byggingen av sykehusets nyeste tilbygg, sier, Fride Andrea Hærem, direktør for IT, HR og Marked i Norconsult.

Takker for engasjement og giverglede
-Aksjon Sunnaas gir oss en fantastisk mulighet til å gi barn og voksne over hele landet muligheter til å leve aktive, gode liv til tross for sykdom eller skade som har ført til lammelser eller kognitiv svikt, sier Marianne Holth Dybwad, leder for Sunnaasstiftelsen, og legger til at hun er overveldet og svært takknemlig over engasjementet og givergleden både fra enkeltpersoner og samarbeidspartnere.

Hun forteller at de sterke menneskelige historiene gjennom programmet har gjort inntrykk på folk. -Det er fantastisk å se at så mange ønsker å gi sitt bidrag til mennesker som virkelig trenger det. Med pengene som også dere som partnere har bidratt til å samle inn, kan vi gi rehabiliteringsfeltet et nødvendig løft gjennom forskningsprosjekter, teknologiutvikling og aktivitetstilbud som kan gjøre en enorm forskjell for det enkelte menneske, sier Marianne Holth Dybwad.

Aksjon Sunnaas fortsetter
Aksjonenen fortsetter selv om TV-lampene er slukket. Med de nærmere 17 millioner kronene fra sponsorer og innsamlingsaksjonen, kan stiftelsen øke bevilgningene til avansert forskning og spennende innovasjonsprosjekter både nasjonalt og internasjonalt. Midlene skal også finansiere aktiviteter som fremmer motivasjon og mestring.

- Gjennom vår finansiering kan vi være en katalysator som gjør det mulig å få i gang nye forskningsprosjekter på tvers av rehabiliteringsfeltet og landegrensene. Det er da magi oppstår, og vi kan få spin-off til flere forskningsgrupper, mastergrader og doktorgrader, som samarbeider på tvers av organisasjonene og brukergruppene, sier stiftelsens leder Marianne Holth Dybwad.

Støtte fra helseminister Høie
- Gaven fra statsråd Bent Høie er også et viktig og etterlengtet signal fra regjeringen. Det viser at de ønsker å gi et løft til et stort og viktig helsefelt som berører mange av landets befolkning, legger Dybwad til.

Du kan lese mer om Sunnaasstiftelsen på http://sunnaasstiftelsen.no

• samfunnsansvar