Norconsult styrker seg innen samferdsel og arealplanlegging

Norconsult overtar Plan Urban og styrker sin posisjon innen samfunnsplanlegging og bærekraftig arealutvikling. Plan Urban er et tverrfaglig rådgivermiljø som har fokus på miljøvennlig arealutvikling og bedre vilkår for kollektivtrafikk, gang- og sykkel.

− I Plan Urban er vi svært fornøyde med å videreutvikle vår kompetanse innen byutvikling og bærekraftig mobilitet i det vi anser som Norges sterkeste og mest spennende fagmiljø i bransjen. ­Basert på verdigrunnlag, forretningsområder og kultur passer Plan Urban og Norconsult svært godt sammen, sier Runar Henanger, daglig leder i Plan Urban.

Utvidet tjenestetilbud overfor kunder
Norconsult er Norges ledende tverrfaglige rådgiver rettet mot samfunnsplanlegging og prosjektering.

− Med kjøpet av Plan Urban styrker vi vår posisjon som en toneangivende rådgiver innen samfunnsplanlegging og arealutvikling. Vi gleder oss til å få Plan Urbans dyktige medarbeidere med på laget, og sammen tilby våre kunder og samarbeidspartnere markedets beste tverrfaglige kompetanse og kapasitet, sier Bård Hernes, konserndirektør for Norge i Norconsult.

Både Norconsult og Plan Urban vurderer oppkjøpet som et riktig trekk for å møte fremtidige markedsmessige og faglige utfordringer, for å trygge arbeidsplasser og for å skape grunnlag for videre vekst. Samtlige ansatte i Plan Urban vil fortsette i sine stillinger når selskapet fra 1. juli viderefører sin virksomhet som en integrert del av Norconsult. Plan Urban flytter til Norconsult sitt hovedkontor i Sandvika 1. september.

• plan
  • økonomi og konsern

Norconsult er Norges største og en av de ledende tverrfaglige rådgiverbedriftene i Norden, med virksomhet som spenner over fire verdensdeler. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Norconsult er engasjert i prosjekter innen bygg og eiendom, samferdsel, energi, industri, vann og avløp, olje og gass, miljø, plan, arkitektur, sikkerhet og IT. Av selskapets 3 000 medarbeidere arbeider om lag 2 200 i Norge. Norconsult har 79 kontorer i Norge og internasjonalt. Hovedkontoret ligger i Sandvika i Bærum. Selskapet er eid av egne medarbeidere.