Arman Hanjani invitert til prestisjefylte ELEAGUE i Atlanta, USA

Etter et suksessfullt 2016 er det igjen klart for mer Street Fighter V morro. Som en del av topp 16 på verdenscuprangeringen har Hanjani fått invitasjon til prestisjefylte ELAGUE som avholdes i Atlanta, USA av kringkastingsnettverket Turner Sports Network i samarbeid med sport management byrået WME | IMG.

Med 32 av de beste spillerne samlet fra hele verden og 250 000 amerikanske dollar i premiepotten vil det hele utspilles over to måneder direktesendt fra studiolokalene til Turner Sports Network over TV-kanalen TBS og strømmetjenesten Twitch.tv.

De 32 utøverne er fordelt på 4 grupper, hvor Hanjani havnet i Gruppe D som vist på illustrasjonen under:

(Grafikk av Eventhubs.com)

Den preliminære runden med gruppespill ville finne sted fra 27-30 mars. Deretter går de seks beste fra hver gruppe videre til hovedrunden hvor de 24 gjenværende spillerne igjen fordeles på fire grupper og vil gjennom tidsperioden 7. april til 12. mai kjempe om en plass i sluttspillet som til slutt går av stabelen 26 mai.

Grafisk oversikt over oppsettet finnes HER.

Om Turner Sports Network:

TBS, TNT and truTV are part of Turner, a Time Warner company. Turner creates and programs branded news; entertainment; kids and young adult; and sports media environments on television and other platforms for consumers around the world.

Om WME | IMG:

WME | IMG is a global leader in entertainment, sports and fashion operating in more than 30 countries. Named one of Fortune’s 25 Most Important Private Companies, WME | IMG specializes in talent representation and management; brand strategy, activation and licensing; media production, sales and distribution; and event management.

• Andre sporter

BX3 Elektroniske Sportsklubb (EK) er Norges største og mestvinnende elektroniske sportsklubb. Klubben ble stiftet i 2011 med formål om å gi spillere og talenter de nødvendige ressursene for videre utvikling, samt ha et tilbud til alle som interesserer seg for elektronisk sport. Huser per i dag mange av Norges fremste e-Sport atleter og noen av verdens beste utøvere med medaljer i fra nasjonale mesterskap og verdensmesterskap.

For mer informasjon, besøk BX3 sin klubbnettside: www.BX3EK.no

Steffen Willumsen