Nordbolig med salgsuksess på Martodden

Denne helgen legges de siste rekkehusene på Martodden ut for salg og et helt nytt boligområde har begynt å ta form. 47 av 51 rekkehus er allerede solgt og nå legges de siste 4 boligene ut for salg sier konsernsjef Oddvar Haugen i BEIAS gruppen/ NORDBOLIG.

Interessen for prosjektet har bare økt i takt med byggingen på området samt at kundene har fått opp øynene for alle de gode kvaliteter boligene og området har fortsetter han. Boligene med sitt moderne uttrykk, beliggenheten nær Hamar, Mjøsa, barnehage og de mange friluftsmulighetene er nok en viktige faktor for suksessen sier Oddvar Haugen.

Men dette trenger ikke å være slutten for utbygging av rekkehus på Martodden. Vi er i dialog om en mulig videre utbygging av flere rekkehus på Martodden. Men først må en regulering av tomten på plass. Denne håper vi kommer i gang i løpet av våren 2016 slik at det kan være mulig å kommet i gang med videre utbygging i 2017 hvis alle brikker faller på plass.

Kort om boligene
Boligene er moderne, har fleksible planløsninger og god standard. I første etasje har rekkehusene en takhøyde på 2,5 meter som gir en god romfølelse. I boligenes andre og eventuelt tredje etasje vil takhøyden være 2,4 meter. Gjennom bruk av høye vinduer skapes god romfølelse og mye lys slippes inn. Vannbåren gulvvarme gir boligene en lun og god temperatur. Sammen med balansert ventilasjon gir dette et behagelig inneklima. Det er lagt stor vekt på at rekkehusene skal være lyse og luftige, og at boligene skal ha solrike utearealer. Samtlige rekkehus har balkong med utgang fra andre etasje, og noen av rekkehusene har også en flott delvis overbygget takterrasse. Denne takterrassen kan også bygges inn til en loftsstue mot et tillegg i pris.
Boligene blir selveierenheter organisert i et sameie.

Vi bygger Nordviken
Boligene på Nordviken er tegnet av HRTB Arkitekter. HRTB er et arkitektkontor med lang og bred erfaring fra mange boligprosjekter, og har tegnet flere prisbelønte boliger.

Bak utbyggerselskapet, Martodden Utvikling 2 KS,
står blant annet Backe Prosjekt AS og BEIAS Gruppen AS. Backe Prosjekt AS er et solid prosjektutviklingsselskap med lang erfaring innen boligutvikling. Selskapet inngår i BackeGruppen, som er blant Norges ledende entreprenør- og prosjektutviklingskonsern. BackeGruppen har utviklet og bygget boliger og næringsbygg til privat og offentlig sektor i mer enn 60 år.

BEIAS gruppen AS er morselskapet i BEIAS gruppen som jobber innenfor fagområdene bolig- og eiendomsutvikling, salg, boligproduksjon og elementproduksjon for boliger. BEIAS gruppen AS er medlem i BLINK HUS kjeden som er en av landets største boligleverandører.