NORDBOLIG vil treffe de beste lærlingene

- Med en synkende elevmasse på yrkesfag er det viktig for oss å være synlig for å nå de beste lærlingene, uttaler daglig leder i NORDBOLIG, Tore Runeberg. Sammen med lærlingeansvarlig Marius Brænd i NORDBOLIG deltok Runeberg på fagdag om lærlingeordningen på Terningen Arena tirsdag 7. februar 2017.

Det var Elverum videregående skole som, i samarbeid med partene i arbeidslivet, inviterte til fagdag om lærlingeordningen.

Lærebedrifter, opplæringskontor, elever og lærere ble ønsket velkommen til frokost, fagseminar, stands og speed-date. Arrangementet er en møteplass og fagdag for alle aktuelle lærebedrifter i Elverum og omegn. Bedrifter, opplæringskontor og samarbeidspartnere hadde stands hvor de kunne presentere seg under speed-daten. Deltakerne selv oppsøker aktuelle stands.

NORDBOLIG sin stand var godt besøkt av flere gode, aktuelle kandidater til lærlingplass hos dem. Deres stand inneholdt i tillegg til info. om bedriften og vår lærlingeordning en konkurranse hvor den heldige vinneren fikk en Hilti drill fra Motek. Det var for øvrig Tang Rang Samya, elev ved Elverum Videregående skole som vant drillen. Han skrudde ned 5 gipsskruer på kortes tid av alle som prøvde seg.

- Med en synkende elevmasse på yrkesfag vil det i fremtiden være viktig å være synlig for å nå de beste lærlingene. Denne type arrangementer er viktige for vår type virksomhet, forklarer Runeberg. Lærlingeansvarlig Brænd understreker dette og ser frem til å motta flere gode søkere på NORDBOLIG sine ledige lærlingstillinger i tiden som kommer.

NORDBOLIG har lang erfaring med inntak av lærlinger og har vært godkjent lærebedrift siden 1995. NORDBOLIG bruker lærlingeordningen aktivt for å rekruttere nye tømrere og tar som oftest inn 1-3 nye lærlinger hvert år. NORDBOLIG har også eksempler på lærlinger som har tatt videreutdanning og senere gått inn i stilling som byggeleder i bedriften.

• fagdag
  • yrkesfag
  • lærebedrift
  • lærling
  • samarbeid
  • prosjekt
  • hus

NORDBOLIG ble etablert 1992, med hovedkontor på Hamar og avdelingskontor på Gjøvik, Elverum og i Lillestrøm. NORDBOLIG er et selskap i BEIAS gruppen som jobber innenfor fagområdene bolig- og eiendomsutvikling, salg, boligproduksjon og elementproduksjon for boliger. Konsernet har ca. 65 ansatte, med bolig- og eiendomsutvikling som primærområder. Konsernet har en tomtereserve på ca. 700 boenheter og den er stadig økende.

Omsetning 2016 : 267 mill. (foreløpige tall)
Igangsatte boliger 2016:132 enheter
Solgte boliger 2016:117 enheter