Skaper drømmeboligen med hjelp fra Linda Steen fra superoppusserene.

Drømmeboligen

Med hytte i Kragerø er Veronica Ebbestad og Magnus Schonhowd glad i sjø, båt og hytteliv. I Strandvegen får de en bit av ferieidyllen hver dag.

Det unge paret har jobb i de to Mjøsbyene Hamar og Gjøvik, og siden Schonhowd også har to barn fra tidligere forhold i Brumunddal var Strandvegen et naturlig valg.
- Området er familievennlig, det er idyllisk og nesten litt rosenrødt, forteller paret som har store forventninger til boligen, feltet og Brumunddal som er i en positiv vekst med Strandvegen, Mjøstårnet og Strandpromenaden som skal gå til Hamar.

Hjelp fra interiøarkitekt

Paret har gjort store endringer med boligen innvendig. De har fått hjelp av interiørarkitekt Linda Steen fra AS Scenario Interiørarkitekter, mest kjent fra tv-programmet Superoppusserne på TV3. – Med hjelp fra Linda Steen har vi snudd om på rominndelingen i hele boligen. Det har gjort at vi har fått et ekstra soverom nede, større hovedsoverom med walk in closet og bad. I hovedetg. har vi fått en luftig stue- og kjøkkenløsning. Vi har også satt inn peis hvor ilden vises fra tre sider. Terrassenhar vi utvidet to meter fram og 1,6 meter på siden. Vi har valgt rekkverk i glass for å ikke sperre for utsikten mot mjøsa.

Maskulin stil

Fargemessig har også paret gjort store endringer fra det som er standard for boligen. De har gått for en maskulin stil. I stuen og soverommet har de valgt mørke blåtoner. Deler av kjøkkenet er svart. Gulv og benkeplater står i stil. På badet har de valgt store, mørke fliser. – Vi ønsket at huset skulle få et særegent preg, og med hjelp fra Linda Steen har vi klart det. NORDBOLIG har møtt oss med et åpent sinn. De har vært behjelpelig med å finne fram til gode løsninger slik at vi får formet boligen slik vi ønsker

Kribler i kroppen

Vi gleder oss til å kunne sette nøkkelen i døren om et års tid, og se hvordan sluttresultatet ble. Det kribler i kroppen. En helt egen bolig. En bolig som er skreddersydd for oss. Det er en drøm som går i oppfyllelse, avslutter paret.

Bildetekst:

Bilde IMG_6883: Veronica og Magnus ser fram til å kunne nyte livet i Strandvegen.

Bilde IMG_6893: Veronica og Magnus foran tomten der drømmehuset skal bygges.

• brumuddal
  • ringsaker
  • hus
  • nye

NORDBOLIG er morselskapet i BEIAS gruppen som jobber innenfor fagområdene bolig- og eiendomsutvikling, salg, boligproduksjon og elementproduksjon for boliger.