Lansering av DELTACO SMART HOME- en prisgunstig produktserie for smarte hjem

Smarte hjem og smarte kontor- som alle har råd til!

"Vil jeg ha nybrygget kaffe når jeg våkner om morgenen, eller vil jeg heller ha det når jeg kommer hjem fra jobb?" "Hva gjør katten akkurat nå?" "Vil jeg ha vanlig belysning eller ønsker jeg en lunere og mer dempet belysning?"

Dette er spørsmål som fremtidige DELTACO SMART HOME-kunder vil kunne svare på.

IT-distributørfirmaet Deltaco lanserer i dag 01.november 2019 sin seneste produktserie DELTACO SMART HOME, og inntar dermed, med store ambisjoner, det nordiske Smart home markedet. Et marked som tidligere har kjennetegn av banebrytende, men ofte kompliserte og kostbare produkter.

Lanseringen innebærer også DELTACO SMART HOME-appen, som nå ligger tilgjengelig i Google Play og i App Store. Produktene styres både via appen og med voice control ved hjelp av enten Google Home eller Amazon Alexa. Appen gjør det mulig å tidsinnstille strømbrytere og LED-lamper, samt gir deg full oversikt over hjemmets/kontorets energiforbruk. Serien inneholder også tilpasningsdyktige overvåkingskameraer.

DELTACO SMART HOME forventes å skape et nytt markedssegment ved å tilby prisdyktige og brukervennlige Smart Home-produkter til en bestemt målgruppe: hverdagsbrukeren. Tanken er at alle, uavhengig av tekniske ferdigheter eller budsjett, skal kunne få oppleve bekvemmeligheten og godene et smart home fører med seg. Serien er også et flott alternativ til de eldre og bevegelseshemmede personer. Via appen vil man kunne håndtere og styre sitt eget hjem uten og måtte fysisk bevege seg til en knapp eller til et kontrollsenter.

Claes Eriksson, innkjøpssjef hos Deltaco kommenterer:
"Tenk deg nybrygget kaffe når du trenger det og belysning som du enkelt justerer eller planlegger med bare noen få tastetrykk i appen. Eller se for deg at du kan se hva som skjer i hjemmet, hytta eller på kontoret direkte på mobilen din. Vi kan være veldig stolte over å nå kunne tilby våre brukere akkurat det - en komplett løsning med smarte og enkle produkter - og det til overkommelige priser!
Vi spår videre at fremtidens smarte hjem vil være enda smartere og danne grunnlaget for fremtidens beboere. Vi ser et enormt potensial for å utvikle produktutvalget. Derfor er DELTACO SMART HOMEs produktutvalg relevant og ettertraktet, ettersom det gjør det mulig for flere sluttkunder å få tilgang til kvalitets, enkle og rimelige Smart Home-produkter.
"

DELTACO SMART HOME-serien inkluderer på  lanseringsdatoen:

Smarte strømbrytere:
Smarte brytere og en stikkontakt med to USB-porter som kan kontrollere andre produkter i hjemmet eller kontoret, planlegge og måle energiforbruket.

• Smarte LED-lamper
Smarte lamper med både E14 og E27 stikkontakter, som kan tidsinnstilles, dimmes og endre farge for å tilpasse boligbelysningen etter stemning eller aktivitet.

• Smarte nettverkskameraer:
Smarte kameraer som kan vise eller registrere hva som skjer i hjemmet/ kontoret i sanntid når brukeren er borte, samt varsler politiet
Ved å øke kontorets intelligens med smarte grenuttak med timer og energimåling, øker smart belysning og smarte IP-kameraer samtidig arbeidsplassens energieffektivitet og sikkerhet.

Sortimentet utvikler seg kontinuerlig, og lanseringen av flere smarte produkter og produktkategorier lanseres om kort tid.

For mer informasjon om DELTACO SMART HOME, besøk www.deltaco.no

• Data, telekom, IT

• wifi
  • innvasjon