Pioneering transformation in Bodø

Pressemelding   •   jan 08, 2020 17:04 CET

The new district centrally located between the new airport and existing city

Team Nordic — Office of Architecture - Felixx Landscape Architects & Planners - KOHT - BuroHappold is selected for the strategic development plan for the new city of Bodø in Norway.

A major Norwegian military air base, Bodø MAS, will be relocated in 2022. This brings a unique opportunity to regenerate this vast central area in the city of Bodø, giving room for up to 15.000 new homes and 20.000 additional jobs above the arctic circle. Together with the development of a new airport, Bodø will grow further as an attractive capital of the North, with the ambition to become a pioneering world class smart and green city.

This transformation will be in line with the UN Sustainable Development Goals, Paris Agreement and national and municipal goals for climate and energy, in order to make Bodø a low carbon society by 2050, equipped to meet future climate challenges.

Today marked the beginning of the transformation process, as the ambitious plans were presented to the citizens of Bodø. Three teams are selected to work in parallel on the development frameworks. We look forward to a productive collaboration process with the teams of Henning Larsen+Alliance and DRMA+Asplan Viak, as well as the people of Bodø!

Nordic har over 35 års erfaring innen store komplekse prosjekter, i Norden og globalt. Et stort internasjonalt team på over 220 ansatte fra over 30 forskjellige nasjonaliteter jobber i dag på tvers av landegrenser, med prosjekter innen blant annet infrastruktur, masterplaner, helse- og utdanningsbygg. I Norge er firmaet kanskje mest kjent for utvidelsen av Oslo Lufthavn og Bergen Lufthavn, som begge sto ferdige i 2017, samt som ledende arkitekter på Prosjekt nytt regjeringskvartal. Vårt mål er å skape fremragende arkitektur — unike løsninger som svarer på våre kunders og samfunnets behov, og det er vår visjon å opprettholde og utvikle langvarige og bærekraftige løsninger av høy kvalitet, basert på våre arkitektoniske verdier.

Kommentarer (0)

Kommentar