Curling world cup i Suzhou, Kina

Onsdag 12. september går startskuddet for den nye Curling World Cup satsingen til det internasjonale curlingforbundet. Verdenscupen går over tre innledende runder som til slutt ender i en storfinale i Beijing, Kina i mai 2019. Foruten Suzhou og Beijing i Kina er de andre turneringene Omaha, USA i desember 2018 og Jönköping, Sverige i januar 2019.

Hvilke lag som får delta i CWC turneringene er basert på verdensrankingen etter foregående sesong fra hver av de tre sonene i world curling federation: Nord-Amerika, Europa og Asia/Australia sonen. I tillegg får vertsnasjonene plasser. Norge har på bakgrunn av dette plass i herre klassen i tillegg til mixed doubles.

I finaleturneringen i mai møtes vinnerne i hver av de tre første turneringene, i tillegg inviteres regjerende olympisk mester og de to høyes rangerte lagene sammenlagt etter de tre foregående konkurransene.

I turneringen i Kina er det team Minera Skifer som stiller i herreklassen med Steffen Walstad som skip i tillegg til Markus Høiberg, Magnus Vågberg og Magnus Nedregotten. I mixed doubles spiller Kristin Skaslien og Sander Rølvåg.

Mer informasjon og resultater finnes på curlingworldcup.com

• høiberg
  • vågberg